Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 20.05.2024 - 11:09
Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul? - Foto: pexels.com/Erik Mclean - Imagine cu rol ilustrativ
Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul? - Foto: pexels.com/Erik Mclean - Imagine cu rol ilustrativ
Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul? - Foto: pexels.com/m fooladi - Imagine cu rol ilustrativ
Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul? - Foto: pexels.com/m fooladi - Imagine cu rol ilustrativ

Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. După ce pistolul pompei de benzină sau motorină sare automat, ei forțează să mai bage câțiva litri, să umple rezervorul ochi, ceea ce poate fi dăunător pentru sistemul de alimentare al mașinii, dar și periculos.

SHARE

Când vine vorba de alimentarea mașinii cu benzină sau motorină, există câteva obiceiuri proaste pe care ar trebui să le uitați.

Potrivit specialiștilor, cel mai dăunător și periculos este să continuați forțat umplerea rezervorului după ce pistolul pompei de carburant face „Clic!” și sare automat oprind alimentarea.

Citește și: DESCOPERIRE uriașă pentru ȘOFERI. Cum poți să bei la volan și la alcool-test să ai alcoolemie zero?

Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul?

În primul rând, să forțezi umplerea rezervorului, după ce pistolul pompei sare, poate deteriora sistemul de alimentare al mașinii.

Mai precis, poate strica sistemul de recuperare a vaporilor de combustibil, ceea ce se traduce printr-un drum costisitor la service. 

Citește și: VIDEO Greu, pentru unii șoferi români, în giratoriu. Marcajul e clar, dar „șmecheria” mare

De asemenea, toate rezervoarele au supapă de prea plin și, dacă rezervorul este umplut ochi, o parte din carburant poate fi aruncat pe jos, după primele viraje, de exemplu.

Iar dacă este vorba despre motorină, aceasta fiind mai „uleioasă” și neevaporându-se ca benzina, poate face drumul alunecos pentru motocicliști sau bicicliști, de pildă. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te