Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE. După două luni de scăderi abrupte, de -18,3% și -6,1%, octombrie a fost ușor pozitivă (+1,1%). Cifrele din primele 10 luni arată o creștere de doar 0,7%, față de aceeași perioadă din 2023. Mașinile electrice au scăzut cu -4,9%.
Electrificarea forțată și rapidă a mașinilor generează o criză fără precedent în industria auto europenă. Șeful BMW a declarat că interzicerea motoarelor termice din 2035 în UE este o „greșeală uriașă”. Industria auto de pe „Bătrânul continent” s-ar putea înjumătăți.
Un escroc care în trecut și-a înscenat moartea ca să scape de pușcărie a ajuns din nou la Poliție. Nu s-a putut abține de la infracțiuni.
Șoferii ar putea să nu mai facă plinul niciodată. Cu 8 grame de „combustibil”, mașina merge 100 ani sau circa 1.500.000 de kilometri, cu zero emisii poluante. Ideea i-a venit lui Albert Einstein cu mai bine de un secol, dar inginerii abia recent au reșit să schițeze un concept.
Piața de mașini electrice din România continuă să se prăbușească: – 49,7%, în octombrie, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024. Per ansamblu, însă, înmatriculările de mașini noi au crescut timid, cu 1,6%, față de octombrie 2023.