Noul carburant denumit „HVO” este cunoscut și sub numele de „XtL” sau drept motorină climatică și nu are nicio legătură cu petrolul. Provine din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește, fiind transformat în combustibil folosind hidrogen.
Citește și: Șoferii, „furați” la benzinărie pe caniculă. De ce trebuie să faci plinul doar între anumite ore
Un nou tip de motorină, la pompă. Costă peste 2€, dar e eco, din ulei vechi și reziduuri de pește
Utilizarea motorinei „HVO” sau „XtL” („X to Liquid”, adică orice materie primă care poate fi utilizată în motoarele cu ardere și este lichefiată și utilizată ca sursă de energie) reduce emisiile de CO2 cu până la 90% în comparație cu arderea motorinei „clasice”, îmbunătățește pornirea la rece și reduce zgomotul motorului diesel. Dar, costă peste 2€/litru și, deocamdată, nu toți constructorii auto au avizat-o.
O listă cu ce mașini diesel pot fi alimentate cu motorină „HVO” sau „XtL” găsiți aici.
Combustibilul „HVO” sau „XtL” este destinat, asemănător e-Fuels (combustibilii complet sintetici), să permită motoarelor mai noi sau mai vechi care ard motorină să aibă o amprentă de carbon mai bună prin trecerea la un tip de combustibil regenerabil, aproape neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.
Citește și: Motorină standard sau premium? E justificat prețul mai mare? Ce trebuie să știe șoferii de diesel
Noul combustibil respectă standardul DIN EN 15940 pentru motorină clasică (motorină parafinică) și, ușor, ușor, va fi oferit alături de motorina cu un amestec crescut de biodiesel, numită B10.
Există două metode de producere a acestor combustibili parafinici pe cale sintetică: procesul Fischer-Tropsch și utilizarea uleiurilor vegetale hidrogenate, de unde și provine denumirea de HVO.