Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.
Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Atenție, șoferi! Prețul CO2-ului crește la 55 €/tonă în 2025 și, cum taxa pe carbon e inclusă în tarifele afișate la pompă, carburanții, benzina și motorina, se vor scumpi în „oglindă”.
Scădere uriașă a emisiilor de gaze cu efect de seră în UE: 2,6% mai puțin în T2 2024 față de 2023. PIB-ul UE a înregistrat o creştere de 1% în trimestrul doi din 2024, faţă de perioada similară din 2023.
Cu cât se scumpesc gazele şi carburanţii. Care e impactul asupra unei gospodării din România? Taxarea, din 2027 a emisiilor de CO2 din clădiri și Transporturi, prin certificatele de CO2 tranzacționabile (ETS2), va adăuga în România cel puțin 40 de lei.