Prima țară din lume care interzice total mașinile pe benzină și motorină nu se află în Europa, unde măsura va intra în vigoare, teoretic, din 2035, și nici măcar nu dispune de o rețea dezvoltată de stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Disperat că electricele nu se vând, Fiat reia producția „Logan-ului diesel”. Modelul de 4,5 metri lungime, 5 locuri și portbagaj de 520 litri are un preț de pornire de 16.900 € în Franța, de exemplu, adică echivalent cu cel al mini-citadinei electrice „low-cost” Dacia Spring.
Un nou tip de motorină apare la pompă în Europa. Se comercializează deja în Austria și Germania și, mai nou, se găsește și în Franța. Este un carburant sinteză, făcut din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește, aproape neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.
Motorină standard sau premium? Mulți șoferi de mașini diesel se întreabă dacă e justificat prețul mai mare, iar specialiștii explică tehnic care e diferența dintre cele două tipuri de carburant.
A apărut motorina eco. Se numește „HVO” (Hydrotreated Vegetable Oil) sau „XtL” (X to Liquid), este făcută din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește și este aproape neutră în ceea ce privește emisiile de CO2. Producătorii spun că poate fi pusă la orice mașină diesel.