O desenatoare a schițat timp de 5 săptămâni toate personajele audiate în procesul lui Donald Trump

DE Katherine Fung | Actualizat: 21.07.2024 - 18:53
O schiță din procesul Trump referitor la banii de șanta
IMORTALIZAREA ISTORIEI Brourman a simțit nevoia „de a continua să urmărească ciclul știrilor cu arta sa“

Desenatoarea Isabelle Brourman povestește pentru Newsweek cum a fost să abordeze procesul fostului președinte.

SHARE

La procesul penal al fostului președinte Donald Trump a avut loc o paradă neîntreruptă de chipuri recunoscute. În boxa martorilor, în public și în sala supraaglomerată, și-au făcut apariția la 100 Centre Street din New York personalități de profil, aliați ai lui Trump și chiar prezentatori de știri în prime-time.

Dar cea mai bine îmbrăcată persoană din sala de judecată nu se afla printre personalitățile prezente.

O desenatoare a schițat timp de 5 săptămâni toate personajele audiate în procesul lui Donald Trump

Era unul dintre cei trei desenatori care și-au petrecut zilele mâzgălind pe pânze mari, documentând istoricul proces penal - și eventual condamnarea - unui fost președinte al SUA. Isabelle Brourman - care purta adesea o bentiță mare, cu paiete și dresuri care îi făceau picioarele să pară acoperite de tatuaje - a petrecut cinci săptămâni în sala de judecată, caricaturizându-l cu sârguință atât pe fostul președinte, cât și distribuția de personaje.

IMORTALIZAREA ISTORIEI Brourman a simțit nevoia „de a continua să urmărească ciclul știrilor cu arta sa“

De la martorul vedetă Michael Cohen, la membrii anturajului lui Trump - inclusiv Lara Trump și reprezentanta Lauren Boebert - Brourman a încercat nu doar să surprindă cine se afla în sala de judecată, ci și sentimentul de a fi în acea cameră de la etajul 15 al Curții Penale din Manhattan.

„Oamenii mă întreabă: «Cum este? Cum vă descurcați?». Iar acestea sunt lucruri pe care nu prea le luăm în considerare atunci când ne uităm în urmă la documentele istorice. Ce simțeau oamenii în sală?“, a declarat ea pentru Newsweek în timpul unui interviu în direct din studioul său, înainte de încheierea procesului.

Imaginile sale vibrante, asemănătoare colajelor, sunt neconvenționale. Spre deosebire de ceilalți desenatori care pictează instantanee ale procesului, Brourman își umple pânzele cu imagini suprapuse ale acuzatului, ale martorilor, ale probelor, cu citate ale avocaților și, într-o lucrare, chiar cu punga de plastic în care a venit prânzul ei.

„Pe ea scria: «Mulțumesc pentru afacerea dumneavoastr㻓, a spus ea. „Era ziua în care Jeffrey McConney se afla în boxa martorilor și mi s-a părut perfect, pentru că el era fostul controlor [al Organizației Trump]“.

Familia Trump este
„amuzant“ de desenat
pentru că este compusă
„dintr-un fel de figurine
de acțiune pregătite
oricând să fie filmate“

În layerele schițelor sale, observatorii au văzut diferiți membri ai familiei Trump care l-au însoțit la proces. Brourman a spus că toți sunt „amuzanți“ de desenat pentru că sunt „un fel de figurine de acțiune și gata pentru televiziune“. Ea a spus că i-a plăcut în mod deosebit să-l deseneze pe Eric, fiul lui Trump, care a devenit o prezență obișnuită în primul rând, în spatele tatălui său, datorită ochilor săi.

„Are o frunte care creează un fel de întuneric în ochii lui. Este amuzant pentru mine să reușesc să desenez și să surprind starea de spirit a feței lui care se potrivește cu cea din cameră“, a spus Brourman. „Don Jr. este mai mult un om de spectacol. Intră și are umerii pe spate, capul înclinat în sus, bărbia ridicată, nasul ridicat. Are o atitudine care este convingătoare“.

Brourman a avut timp să își perfecționeze abilitatea de a desena familia Trump. Ea a schițat și procesul civil de fraudă de anul trecut împotriva fostului președinte și a Organizației Trump. Dar practica nu face întotdeauna perfecțiunea, a spus ea. Procesul penal, spre deosebire de cel civil, a fost mai dificil pentru artistă deoarece toate măsurile de securitate din jurul lui Trump i-au afectat vizibilitatea.

„Sunt ofițeri care stau pe ambele părți“, a spus ea. „Există lucruri mult mai spectaculoase, așa că există și provocarea. Cine este această persoană? Este aceasta importantă? Care este povestea aici?“.

Brourman a început să deseneze scene din sălile de judecată în timpul procesului Johnny Depp vs. Amber Heard. La început, ea a schițat portrete în timp ce urmărea cazul pe YouTube.

Dar nu a trecut mult timp până când a condus până la Fairfax, Virginia, și a stat la coadă pentru a desena chiar în sala de judecată în care se desfășura procesul de defăimare. După ce și-a dat seama, prin intermediul veteranului desenator Bill Hennessy, că artiștii pot fi acreditați în instanțe, ea a urmat acest exemplu. Pentru Brourman, fiecare proces este diferit. 

Ea a spus că ceea ce a atras-o la procesul penal al lui Trump este „situația în care se află țara în acest moment“.

„În acest proces, mizele sunt diferite“, a spus ea, adăugând că a fost „o combinație bizară de teatru, implicații în viața reală, politică, divertisment, ciudățenii sociale și punerea la îndoială a ceea ce este artificial și ceea ce este real“.

„În multe feluri, aceasta este o provocare foarte amuzantă, deoarece acest proces are o calitate dinamică absentă la cel precedent“, a spus Brourman.

„Temele acestui proces sunt cu mult diferite față de simplele documente financiare. Vorbim despre înregistrări pe care niciunul dintre noi nu le-a auzit vreodată. Fiind în același spațiu cu cineva care a făcut aceste înregistrări și apoi cu cineva care nu știa că este înregistrat, există dramă și tensiuni“.

Dar care a fost sentimentul trăit de Brourman însăși în fiecare zi în sala de judecată?

„Am fost implicată în ceea ce privește capacitatea de a combina ideea de imaginație americană cu ceea ce se întâmplă de fapt aici“, a spus ea. „Există emoții și istorii recente care contribuie la modul în care scriu o replică sau înțeleg o strângere de mână sau o privire între doi oameni“.

Ea a adăugat: „Există o seriozitate, dar și un nivel de umor și absurditate, iar acest lucru se potrivește foarte bine cu stilul meu, pentru că sunt o persoană care se simte bine în haos“.

Brourman a încercat să fie mai puțin rigidă în munca sa din cauza elementului constant de surpriză și a rapidității anumitor momente. Acest lucru a însemnat uneori să renunțe la arta pe care s-a concentrat să o perfecționeze pentru a obține altceva pe hârtie. Și, deși nu intenționează să vândă niciuna dintre lucrările sale până când nu va ajunge la o expoziție ca un întreg, ea a spus că unele dintre persoanele de profil din sala de judecată și-au exprimat deja interesul de a cumpăra tablourile.

„Consider că totul este un document uriaș, așa că vreau să păstrez totul împreună“, a spus ea. 

Katherine Fung, reporter senior la Newsweek, a acoperit procesul penal al lui Trump. Urmăriți-o pe X @katherinekfung

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te