963.000.000 € costă noul tunel de cale ferată de 10 kilometri, pe sub Carpaţi. Unde este acesta. Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii de cale ferată Predeal - Brașov va fi de aproximativ șapte ani, respectiv până în anul 2033.
La aceasta, se vor adăuga cinci ani, perioada de garanție, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
963.000.000 € costă noul tunel de cale ferată de 10 kilometri, pe sub Carpaţi. Unde este acesta
În cadrul acestui proiect, urmează să fie construit un tunel de 9,8 kilometri, între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus.
Cea mai realistă și echilibrată opțiune identificată prin studiul de fezabilitate prevede o viteză efectivă de 91,34 km/h, pentru trenurile de marfă, și 93,35 km/h, pentru trenurile de călători.
Citeşte şi: Cât costă primele locomotive electrice fabricate în România, după 20 de ani
Aceasta în condițiile unei declivtăți maxime de 18,50%, se arată într-un răspuns al cabinetului ministrului Transporturilor, la interpelarea deputatului USR de Vâlcea, Ion Marian Lazăr.
Citeşte şi: În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei?
Procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov”, ce va include un tunel de aproape 10 kilometri, se estimează a fi lansată în a doua parte a anului 2025, au spus în iunie reprezentanții CFR Infrastructură, conform Economica.net.