Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor amenință cu rezilierea

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.03.2024 - 14:31
Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor amenință cu rezilierea - Foto: news.ro - Rol ilustrativ
Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor amenință cu rezilierea - Foto: news.ro - Rol ilustrativ

Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor se plânge de probleme pe zona dintre Bistriţa şi Suceava și amenință firma care trebuia să predea studiul de fezabilitate în aprilie, după două amânări, cu rezilierea contractului.

SHARE

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat situaţia Autostrăzii Nordului, indicând că tronsonul Oar-Satu Mare, care este la nivel de drum expres, este în licitaţie, iar probleme ar fi pe zona dintre Bistriţa şi Suceava deoarece cei care lucrează acolo nu se înscriu într-un ritm mulţumitor.

El a anunţat că s-ar putea ajunge chiar la rezilierea acestui contract dacă lucrurile nu se vor schimba.

Citește și: Autostrada Ploiești – Brașov nu va fi construită nici în 2030. Dar se știe că va fi cu taxă

Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor amenință cu rezilierea

“Avem următoarea abordare pe tot ceea ce înseamnă acest drum expres al Nordului şi aceasta este de tipul următor şi aş vrea să discutăm de întreg traseul. Vorbim prima dată de Oar - Satu Mare, care este în licitaţie în acest moment. Deci avem un segment în licitaţie.

A doua bucată, de la Satu Mare la Baia Mare, este un protocol prin care s-a descentralizat şi a mers către autorităţile locale, în speţă către Consiliul Judeţean.
 
De la Baia Mare până la Bistriţa vorbim de două tronsoane, până la Dej şi de la Dej la Bistriţa şi aici aşteptăm studiul de fezabilitate să fie finalizat undeva în septembrie”, a afirmat ministrul Transporturilor.

 
El a adăugat că este nemulţumit de cei care lucrează pe tronsonul Bistriţa-Suceava. 
 
”Şi acum vine partea de la Bistriţa spre Suceava, unde, din păcate, cei care fac studiul de fezabilitate nu se înscriu într-un ritm care să ne mulţumească, şi anume, în aprilie trebuie să predea acest studiu de fezabilitate, după ce s-a mai prelungit de două ori.
 
Chiar îmi aduc aminte că undeva la începutul anului 2022 la Consiliul Judeţean au venit şi ne-au explicat cât de vitezi sunt şi cât de repede pot să facă acest studiu de fezabilitate.
 
Să ştiţi că nu am niciun fel de tresărire, dacă nu se înscriu, dincolo de penalităţi, să intrăm într-o zonă prin care putem să reziliem acest contract”, a explicat Sorin Grindeanu. 
 
El a menţionat că s-au reziliat contracte cu constructori care nu şi-au făcut treaba. 
 
“Am reziliat, s-au scurtat foarte mult termenele pentru că am reuşit să schimbăm şi legea din acest punct de vedere şi au intrat constructori care ştiu să se ţină de aceste termene.
 
Asta înseamnă că nu mai avem de ce să ne încurcăm în companii de acest tip, ba mai mult decât atât, intră pe lista neagră şi nu vor mai câştiga nicio licitaţie finanţată din bani publici în România.
 
Dacă îşi asumă aceste lucruri, o fac pe pielea lor”, a mai declarat ministrul Transporturilor.
 

Autostrada Nordului - A14 va face legătura între granița cu Ungaria și Suceava

Autostrada Nordului (A14) este o autostrada propusă pe traseul Oar (granița cu Ungaria) - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava.
 
O secțiune de 10,83km între Oar și Satu Mare, denumita Someș Expres, a fost scoasa la licitatie la profil de drum expres în ianuarie 2024. Iar CNAIR a suspendat joi, 14 martie 2024, licitația pentru execuția Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii.
 
Iar pentru restul traseului de 324 km (estimat) se așteaptă studiul de fezabilitate. 
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te