Autostrada A8, Târgu Mures - Iași - Ungheni, cunoscută și ca „Autostrada Unirii”, are zero kilometri în exploatare.
Se lucrează doar pe 18% din cei 307,88 kilometri ai săi, 82% din traseu fiind în stadiu de planificare. CNIR abia a dat verde organizării licitațiilor pentru ultimii 116 km.
Citește și: Radiografia autostrăzilor din România. Pe unde se circulă, pe unde se lucrează și ce promisiuni sunt
Autostrada Unirii e gata. Pe hârtie! Se fac licitațiile pentru ultimii 116 km. Includ 38 de tuneluri
Compania Națională de Investiții Rutiere, organismul care preia toate marile proiecte de infrastructură de la CNAIR, a anunțat că a aprobat lansarea licitațiilor pentru cele 4 loturi montane ale A8 care au mai rămas de atribuit.
Este vorba de secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km:
- Lotul 1C: Sărățeni-Joseni (32,4 km)
- Lotul 1D: Joseni-Ditrău (14,4 km)
- Lotul 2A: Ditrău-Grințieș (37,9 km)
- Lotul 2B: Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Citește și: VIDEO Cum merg lucrările pe cei 320 km ai Autostrăzii Moldovei, între Ploiești și Pașcani
Pe traseul celor 4 loturi, care traversează munții în județele Mureș, Harghita și Neamț, sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte.
Termenele de realizare care vor fi prevăzute în anunțurile de licitație sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D, 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).
Finanțarea lucrărilor e asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).
Citește și: 3.380.000.000 de lei costă trei loturi din Autostrada Unirii. Când pot fi gata acestea
Situația pe Autostrada Unirii - A8
Sectiunea I Targu Mures - Miercurea Nirajului (24,4km) are contract semnat, cu termen de deschidere in 2026.
Pentru sectiunea II Miercurea Nirajului - Leghin au fost lansate licitatii pentru doua din cele 6 loturi: lotul 1b Miercurea Nirajului - Sarateni (23,4km) si lotul 2c Pipirig - Vanatori Neamt/Leghin (19,3km).
Pentru celelalte loturi licitatiile sunt in pregatire.
Sectiunea III Leghin - Targu Neamt (29,9km) are contract semnat, cu termen de deschidere in 2026.
Restul traseului, Targu Neamt – Iasi – Ungheni, este in pregatire, iar licitatia pentru un pod peste Prut la Ungheni este in derulare.