Un studiu realizat de echipa de economiști a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), Universitatea Babeș-Bolyai, care derulează proiectul de cercetare Romanian Economic Monitor, arată că PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele din România care au cel puțin un tronson de autostradă, față de județele fără autostradă.
Dacă în calcule este inclus și municipiul București, diferența ajunge la 36%.
Citește și: Bucureștiul, fără șansă să aibă inel de autostradă până în 2026. 26 km există doar pe hârtie
„În luna Septembrie 2023 lungimea totală a autostrăzilor din România a trecut de pragul psihologic de 1000 km.
Datele arată că lungimea autostrăzilor pe județe corelează cu dezvoltarea economică a acestora, județele cu autostradă având, în medie, un PIB pe cap de locuitor semnificativ mai ridicat decât județele fără autostradă”, transmit cercetătorii UBB.
Citește și: VIDEO România a ajuns la 1.000 km de autostradă în 2023. Cum arată „ciotul” de 13 km inaugurat
Clujul, Timișul, Brașovul și Constanța sunt județele cu cel mai mare PIB mediu pe cap de locuitor.
Iar în ceea ce privește dotarea cu infrastructură, în afară de zona București-Ilfov (cu 83 km), județele care stau cel mai bine la kilometri de autostradă sunt Timiș (108 km), Călărași (104 km), Hunedoara (81), Alba (77), Constanța (74 km), Sibiu și Cluj (la egalitate, câte 68 km fiecare).
Citește și: VIDEO Lucrare de „calitate”, pe autostrada Deva–Sibiu. Fisuri la viaductul Aciliu, după nici 10 ani
În septembrie 2023, prin inaugurarea ciotului de aproape 14 km al Autostrăzii Transilvania (A3) dintre Nușfalău (Sălaj) și Suplacu de Barcău (Bihor), România a depășit în sfârșit pragul psihologic de 1.000 km de drumuri de mare viteză.
Lungimea totală actuală a drumurilor de mare viteză de pe teritoriul României este de 1.008,55 km.