Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului

DE Florin Budescu | Actualizat: 11.11.2024 - 13:15
Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului - Foto: INQUAM PHOTOS/George Călin
Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului - Foto: INQUAM PHOTOS/George Călin

Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului. Operatorul grec de rețea de gaze DESFA s-a asociat cu cei cinci operatori de transport din Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, România și Slovenia.

SHARE

Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului. Operatorul grec de rețea de gaze DESFA s-a asociat cu cei cinci operatori de transport din Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, România și Slovenia, pentru a dezvolta o vastă rețea de transport al hidrogenului care să se întindă din Grecia până în Germania, potrivit presei elene de specialitate.

Planificarea investiției se află încă în stadiu incipient, concentrându-se pe construirea unei înțelegeri comune între operatori, pentru a dezvolta în continuare conceptul, arată sursa citată.

Care este marea firmă românească implicată direct în transportul paneuropean al hidrogenului

Obiectivul principal este aprovizionarea cu hidrogen a pieței germane cu cerere mare, în condițiile în care Germania a stabilit deja obiective de consum ambițioase.

Planificarea investiției se află încă în stadiu incipient, concentrându-se pe construirea unei înțelegeri comune între operatori pentru a dezvolta în continuare conceptul, arată sursa citată.

Citeşte şi: VIDEO Bogdan Andronic (Transgaz): România, exporturi de gaz între 8 și 9 milioane m³/zi

Obiectivul principal este aprovizionarea cu hidrogen a pieței germane cu cerere mare, în condițiile în care Germania a stabilit deja obiective de consum ambițioase.

Acest proiect este în prezent exclus din planul de dezvoltare pe zece ani al DESFA, fiind considerat inutil în condițiile actuale ale pieței, conform Economica.net.

Citeşte şi: VIDEO Daniela Dărăban (ACUE): Din 2025, de la plafonare, la sprijin către consumatorii vulnerabili

Cu toate acestea, planul de dezvoltare pe zece ani al operatorului include o conductă Amyntaio-Komnina, o inițiativă de transport al hidrogenului în nordul țării, care ar putea fi integrată în rețeaua mai mare în viitor.

În România, potrivit oamenilor din sector cu care am vorbit, este nevoie mai întâi de o strategie pentru ca acest proiect să poată fi pus în practică, și de legislație primară și secundară. Cel mai probabil, va fi nevoie de fonduri europene pentru acest proiect.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te