În 2014, România își asuma realizarea unui Master Plan pentru transporturi în care erau prioritizate autostrăzile ce trebuie construite.
Documentul a fost înaintat către Bruxelles și are caracter obligatoriu pentru România. În document se stipulează câteva ore pierd șoferii în lipsa autostrăzilor.
Porțiunea Pitești – Sibiu. Drumul se parcurge în 147 minute. Dacă ar fi autostrada: în 53 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 93 de minute mai puțin.
Porțiunea Comarnic – Brașov. Drumul se parcurge în 68 minute. Dacă ar fi autostradă: în 26 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 41 de minute mai puțin.
Porțiunea Iași – Pașcani. Drumul se parcurge în 65 minute. Dacă ar fi autostradă: în 25 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 40 de minute mai puțin.
Porțiunea Tg. Mureș – Pașcani. Drumul se parcurge în 249 minute. Dacă ar fi autostradă: în 103 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 145 de minute mai puțin.
Porțiunea Buzău – Bacău. Drumul se parcurge în 140 minute. Dacă ar fi autostradă: în 90 de minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 50 de minute mai puțin.
Porțiunea Pitești – Craiova. Drumul se parcurge în 106 minute. Dacă ar fi autostradă: în 57 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 49 de minute mai puțin.
Porțiunea Cluj Napoca – Oradea. Drumul se parcurge în 104 minute. Dacă ar fi autostradă: în 77 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 26 de minute mai puțin.
Porțiunea Brașov – Bacău. Drumul se parcurge în 170 minute. Dacă ar fi autostradă: în 73 minute. Șoferul ar petrece în trafic cu 97 de minute mai puțin.