Chiţac a menţionat joi, pe pagina sa de Facebook, că şi-a expus punctul de vedere în Senat, referitor la amendamentele pe care le-a propus pentru modificarea ordonanţei privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile.
"În cadrul şedinţei de plen a Senatului de ieri, mi-am expus punctul de vedere cu privire la amendamentele propuse de mine la OUG 160 pentru modificarea Ordonanţei 22 din 1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile. Toate modificările pe care le propun vin în următorul context: Începând cu perioada 2014-2015, Portul Constanţa a devenit neatractiv, transporturile ajungând tot mai des în Ucraina şi Bulgaria în detrimentul nostru. Cauza? Portul Constanţa a devenit un port scump. În 2011, portului i s-a aplicat principiul guvernării corporatiste, astfel că în acest moment mandatul administratorului include în principal obţinerea profitului. Or, dacă ne uităm pe structura de venituri, observăm că 70% dintre acestea provin din chirii, iar administratorul pentru a scoate profit vine şi măreşte aceste chirii. Astfel, preţul mărfurilor tranzitate a crescut, iar Portul a ajuns să fie ocolit în ultimul timp", a spus senatorul PNL.
Potrivit acestuia, indicatorul de performanţă al Portului Constanţa ar trebui să fie volumul de mărfuri tranzitate.
"Pe scurt, Portul Constanţa nu trebuie să urmărească obţinerea profitului, iar indicatorul de performanţă ar trebui să fie volumul de mărfuri traficate, după cum se procedează peste tot în lume. Altfel, încet, dar sigur, Portul Constanţa va muri", a scris Chiţac pe pagina sa de socializare.
Vergil Chiţac a precizat că el este foarte interesat ca "lucrurile să funcţioneze corect", pentru ca oraşul Constanţa să se poată dezvolta "în simbioză" cu portul maritim.
"Am transmis mesajul de mai sus atât în calitate de senator, cât şi în calitate de primar ales al oraşului Constanţa. Sunt foarte interesat ca lucrurile să funcţioneze corect, pentru că oraşul se poate dezvolta doar în simbioză cu Portul Constanţa. Nicăieri în lume porturile nu sunt administrate pentru obţinerea profitului, ci pentru volumul de mărfuri traficate. Dacă vom continua aşa, atât Portul cât şi oraşul vor avea de suferit pe termen mediu şi lung. Sunt sigur că vom găsi soluţia pentru a reintra în rând cu lumea civilizată şi că vom dezvolta sănătos şi durabil cea mai activă platformă economică a Constanţei", a mai declarat primarul ales al Constanţei.