Valoarea contractului este de 831,92 milioane lei fără TVA.
"Miercuri, 12 mai 2021, CNAIR a semnat contractul 'Proiectare şi Execuţie Autostrada de Centura Bucureşti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2 km 20+000 - km 39+000', cu ofertantul declarat câştigător, Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade SRL. Valoarea contractului: 831.920.653,34 lei fără TVA. Lungime: 19 km. Sursa de finanţare: Fonduri Europene Nerambursabile", informează CNAIR.
Durata contractului este de 154 luni, din care: 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 120 luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Investiţia este necesară pentru a se realiza accesibilitatea la reţeaua TEN- T, dar şi pentru a scoate, pe cât posibil, traficul de tranzit aferent Coridoarelor IV şi IX Pan European din zona urbană pe care în situaţia existentă o traversează şi o perturbă. În momentul de faţă, drumul existent - Centura Municipiului Bucureşti - nu mai face faţă acestor volume de trafic, iar aducerea la parametrii tehnici corespunzători ai unui drum, parte dintr-un Coridor European, s-ar traduce prin costuri mari şi nerentabile.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că acum constructorul român (acelaşi ca pe lotul 4 al A0 Nord) se poate apuca de lucru, după ce ultima contestaţie pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca şi DN2 - Afumaţi) a fost respinsă recent de Curtea de Apel Bucureşti.
"Încă o promisiune respectată. Aşa cum anunţam săptămâna trecută la finalul şedinţei de Guvern, CNAIR a semnat azi contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului (semi-inelul nordic). Constructorul român - acelaşi ca pe lotul 4 al A0 Nord - se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestaţie pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca şi DN2 - Afumaţi) a fost respinsă recent de Curtea de Apel Bucureşti. Contractul pentru cei 19 km ai lotului dintre Corbeanca şi Afumaţi prevede 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie. Aici vor fi construite 2 noduri rutiere + 10 poduri şi pasaje. I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeaşi seriozitate pe care a arătat-o până acum şi să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă şantierul", scrie Drulă pe Facebook.
Ministerul va analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relaţii mai eficiente de intrare şi ieşire din autostradă.
"Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureştiul şi Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureştiului - un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace. Vom face tot ce ne stă în putinţă ca fix asta să se întâmple", a adăugat oficialul.