„Traseul final al Autostrăzii București-Alexandria aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR prevede:
77 km lungime traseu
47 pasaje și viaducte
10 noduri rutiere:
Nod 1 (km 1+750) - București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 - Măgurele Expres;
Nod 2 (km 9+392) - Mihăilești, legătură DJ412A;
Nod 3 (km 12+818) - Mihăilești, Iepureşti, legătură DMV Giurgiu;
Nod 4(km 15+710) - Stâlpu, legătură DN6(E72);
Nod 5 (km 25+950) - Letca Noua, legătură DN61;
Nod 6 (km 36+256) - Letca Veche, legătură DJ601D;
Nod 7 (km 44+239) - Tunari, legătură DJ503;
Nod 8 (km 59+626) - Vităneşti, legătură DN6(E70);
Nod 9 (km 69+759) - Alexandria, legătură DJ504;
Nod 10 (km 75+365) - Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301.
spații de servicii
1) km 1+750 - Centru Întreținere și Coordonare #CIC + S3
2) km 25+950 - CIC + S3
3) km 75+365 - CIC + S3
Proiectant: Asocierea SC D P Consult SA - SC Explan SRL - SCA Teaha&Fuzesi
va traversa U.A.T.-urile: 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 - Dărăști, Măgurele, 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂 - Mihăilești, Iepurești, Bulbucata, Letca Noua, Ghimpați, 𝗧𝗲𝗹𝗲𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻 - Bujoreni, Botoroaga, Drăgăneşti-Vlasca, Băbăița,
Măgura, Orbeasca, Alexandria, Mavrodin, Buzescu
In cel mai scurt timp, vor începe forajele pentru realizarea studiilor geotehnice, precum și celelalte activități necesare studiului de fezabilitate.
De asemenea, urmează și depunerea documentațiilor necesare emiterii certificatelor de urbanism de la Consiliul Județean Ilfov, Consiliul Județean Giurgiu și Consiliul Județean Teleorman, cărora le mulțumim pentru buna colaborare în pregătirea și elaborarea acestui proiect foarte important pentru dezvoltarea sudului țării”, a anunțat Irinel Scriosteanu, pe pagina sa de Facebook, postând și harta traseului viitorului drum.
În aprilie 2022, CNAIR a semnat elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru un drum expres București - Alexandria
Deși Irinel Scriosteanu vorbește de „Autostrada București - Alexandria”, în aprilie 2022, CNAIR a semnat elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru un drum expres București - Alexandria, ceea ce e cu totul altceva.
De exemplu, spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise încrucișări de nivel cu alte drumuri de circulație, iar traficul în intersecții este de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu. De asemenea, drumul expres nu dispune de bandă de siguranță.
Licitația pentru studiul de fezabilitate, lansată în mai 2021, a fost câștigată, în ianuarie 2022, de Asocierea SC D P Consult SA - SC Explan SRL - SCA Teaha&Fuzesi, pentru 16,12 milioane de lei fără TVA.
Studiul trebuie să fie gata în 17 luni de la data de începere a contractului, adică într-un an și jumătate.