Patronatul RESTO Constanţa şi patronatele „Eforia turistică”, Mamaia Nord, Costineşti şi Tulcea-Delta Dunării solicită ferm amânarea datei de începere a şcolii până pe 18 septembrie, afirmând că o săptămână de vacanţă suplimentară va permite copiilor şi părinţilor, dar şi cadrelor didactice, să se bucure de vremea frumoasă şi de tarifele speciale din ofertele "Litoralul pentru toţi" sau de zile de vacanţă în destinaţii montane şi balneare din România.
„Conform proiectului de Ordin de Ministru pus acum în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei, anul şcolar 2023 - 2024 va începe pe 11 septembrie , urmând să se încheie pe 21 iunie.
Patronatul RESTO Constanţa şi patronatele 'Eforia turistică', Costineşti, Mamaia Nord şi Tulcea-Delta Dunării solicită ferm amânarea datei de începere a şcolii până la 18 septembrie, considerând că o săptămână de vacanţă suplimentară va permite copiilor şi părinţilor, dar şi cadrelor didactice, să se bucure mai mult de vremea frumoasă şi de tarifele de septembrie din ofertele speciale 'Litoralul pentru toţi' sau, desigur, de zile de vacanţă în destinaţii montane, balneare sau de city break in oraşe din România”, a declarat preşedintele de onoare al patronatului RESTO, Corina Martin, relatează Agerpres.
Patronatele consideră că este mai importantă prelungirea cu o săptămână a vacanţei în luna septembrie, în locul introducerii unei vacanţe de o săptămână în octombrie, care nu îşi are rostul.
„Constatăm că, în continuare, în ciuda apelurilor repetate, de peste 15 ani, anual, formulate de federaţiile şi patronatele din industria ospitalităţii din România, deciziile miniştrilor Educaţiei continuă să ignore interesul pe care administraţia centrală ar trebui sa îl aloce, cu adevărat, industriei ospitalităţii şi atragerii de turişti şi de vizitatori în destinaţia România.
Cerem susţinere fermă din partea prim ministrului în acest sens şi aşteptăm să vedem că, în sfârşit, şi turismul devine o prioritate reală în această ţară, aşa cum se întâmplă în Grecia, Turcia, Bulgaria, ca să enumerăm doar trei dintre destinaţiile concurente şi vecine”, a adăugat Corina Martin.
Actorii din turism de pe Litoral nu înțeleg de ce mulți români aleg Turcia, Grecia sau Bulgaria
Actorii din turism de pe Litoral nu au înțeles, se pare, nici în al 12-lea ceas de ce mulți români aleg Turcia, Grecia sau Bulgaria pentru vacanța la mare. Patronatele FPIOR susțin că nu tarifele mari sunt problema, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei și Bulgariei.
Corina Martin, secretarul general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) și preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, a declarat în august 2022 că pentru scăderea numărului de turiști de pe Litoral nu sunt de vină tarifele pentru camere de hotel, de 200-300 lei sau 1.000 lei/noapte, nici prețurile pentru închirierea șezlongurilor.
„Turiştii români călătoresc unde doresc ei şi aşa este normal – nu sunt şi nu pot fi obligaţi să rămână în România, mai ales că nimeni nu a cheltuit un leu pentru a-i atrage să rămână în vacanţă în România.
Deci, nu turiştii sunt “de vină” pentru că au scăzut rezervările în România. Şi nici şezlongul de 20 sau 30 sau 40 de lei de pe litoralul românesc nu e de vină pentru scăderea numărului de turişti din România. Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 – 100 lei, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liberi să alegeţi ce vă place – şi aşa trebuie să fie”, a explicat în august 2022 Corina Martin.
Corina Martin, secretarul general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) și preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, a afirmat că pentru scăderea numărului de turiști de pe Litoral nu sunt de vină tarifele pentru camere de hotel, de 200-300 lei sau 1.000 lei/noapte, nici prețurile pentru închirierea șezlongurilor.
„Turiştii români călătoresc unde doresc ei şi aşa este normal – nu sunt şi nu pot fi obligaţi să rămână în România, mai ales că nimeni nu a cheltuit un leu pentru a-i atrage să rămână în vacanţă în România.
Deci, nu turiştii sunt “de vină” pentru că au scăzut rezervările în România. Şi nici şezlongul de 20 sau 30 sau 40 de lei de pe litoralul românesc nu e de vină pentru scăderea numărului de turişti din România. Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 – 100 lei, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liberi să alegeţi ce vă place – şi aşa trebuie să fie”, explică Corina Martin.
“De vină sunt bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei – de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu zero euro promovare cheltuiţi de România (minister şi administraţii locale).
În România, lipseşte încă cultura de industrie a Ospitalităţii şi Educaţia de Destinaţie Receptoare, cu tot cu management, dezvoltare, promovare, dar şi cu educaţia populaţiei în această direcţie, este de părere secretarul general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) și preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa.
“Afacerile din turismul romanesc duc lupte grele pentru a supravieţui în condiţii de taxe şi impozite triple faţă de operatorii bulgari, greci sau turci. O rugăminte, totuşi – nu mai loviţi în afacerile româneşti care vând şi promovează produs românesc. În cazul nostru, în industria Turismului – noi vindem şi promovăm chiar imaginea României“, punctează Corina Martin.