Impactul se va resimţi cel mai puternic la nivelul anilor 2020 şi 2021, precizează specialiştii. „Creşterea va fi redusă în fiecare an, pe parcursul unei perioade de cinci ani”.
În timp ce sectorul publicitar va fi foarte afectat, cel al spectacolelor este aşteptat să piardă 24,4 miliarde de dolari în următorii cinci ani, cu o creştere a veniturilor mai mică cu peste 11% faţă de estimările iniţiale ale Ampere, informează News.ro.
Sectorul de streaming va fi „marele câştigător”. Estimările analiştilor sugerează că acesta va câştiga 12% creştere suplimentară privind veniturile pe următoarea perioadă de cinci ani.
Deja în ultimele trei luni, pe fondul măsurilor de izolare şi de carantină, marile companii au anunţat creştere ale numărului de abonaţi şi ale consumului.
Este estimat că piaţa de publicitate, TV şi online, va pierde aproximativ 40 de miliarde de dolari din creşterea veniturilor pe 2020 şi 43 de miliarde de dolari, pe 2021. Această zonă îşi va reveni începând cu 2022, dar sub estimările anterioare ale analiştilor.
Închiderea cinematografelor are un impact imediat asupra veniturilor, dar „efectele pe termen mai lung înseamnă că abundenţa de filme care concurează pentru date de lansare de anul viitor va duce la o încetinire a producţiilor de film care va avea apoi impact asupra achiziţiei şi distribuţiei de conţinut”.
Televiziunile cu plată, care au suferit pierderi din cauza evenimentelor sportive anulate, vor pierde din valoarea de piaţă, au mai avertizat analiştii.