Lidl, acuzat că falimetează producătorii locali. A prăbușit prețul cărnii și cu 30% în Ungaria

DE Alex Darvari | Actualizat: 01.09.2023 - 18:01
Lidl, acuzat că falimetează producătorii locali - Foto: hungarytoday.hu
Lidl, acuzat că falimetează producătorii locali - Foto: hungarytoday.hu

Lanțul de supermarketuri Lidl se află în mijlocul unui mare scandal, fiind acuzat că vrea să elimine concurența și pe producătorii locali din Ungaria. Ei au scăzut prețurile și cu 30% pentru ai obliga pe producătorii locali să facă la fel.

SHARE

Se pregătește un război în toată regula, deoarece carnea tocată de porc germană, la prețuri nerealiste, a apărut pe rafturile supermarketurilor Lidl din întreaga Unagrie.

Furnizorii maghiari se tem că liderul de piață Lidl încearcă să-i forțeze să scadă prețurile, pentru ca apoi întregul sector național al cărnii de porc să fie pus la pământ

Citește și: Am comparat prețurile produselor Cien de la Lidl în România și Marea Britanie. Diferențe importante

Cantități mari de carne tocată de porc germană au apărut pe rafturile Lidl, au declarat surse de pe pentru Világgazdaság, citat de hungarytoday.

Jurnaliștii ziarului au vizitat mai multe magazine miercuri, 30 august, și au constatat că punctele de vânzare din Ungaria ale discounterului cu sediul în Germania sunt, într-adevăr, dominate de carnea de porc germană.

Citește și: Am comparat cât de mult s-au scumpit produsele la Lidl față de acum un an. Prețuri cu 30% mai mari

Există două probleme cu importurile germane:

În primul rând, o mare parte dintre acestea aveau data de expirare 30 august, ceea ce ridică întrebarea dacă produsele ambalate din carne tocată de porc au inundat Ungaria ca surplus de resturi de pe piețele externe.

O altă problemă este prețul acestora, deoarece Lidl oferă aceste produse cu o reducere semnificativă de 13-17%.

Astfel, de exemplu, un pachet german de 500 de grame cu un conținut de grăsime de 30% costă 949 de forinți (2,49 euro), în timp ce același produs de origine maghiară costă 1.049 de forinți (2,76 euro).

Diferența de preț este de 10 procente, iar oamenii se îndreaptă în mod natural către produsul mai ieftin de pe rafturi. Acest lucru a fost confirmat și de experiența jurnaliștilor de la Világgazdaság, care miercuri dimineață au văzut în magazinele Lidl că toată carnea tocată germană se vânduse. În schimb, produsele maghiare erau aliniate pe rafturi, practic neatinse.

Această din urmă situație nu este surprinzătoare, având în vedere că, de exemplu, produsul de 500 de grame, cu 20% grăsime, al companiei maghiare Kométa 99 și prelucrat în Ungaria din animale de fermă, are un preț de 1.399 de forinți (3,68 euro).

În comparație, un produs de 500 de grame, fără marcă, cu 20% grăsime, fabricat de SB-Convenience GmbH din Germania, cu animale prelucrate crescute și sacrificate în Germania, costă 1.099 HUF (2,89 EUR). În acest caz, produsul german are un avantaj de preț de 300 HUF (0,79 EUR), ceea ce înseamnă că este cu aproape 30 % mai ieftin decât produsul maghiar.

În climatul actual de concurență acerbă, în care principala preferință a consumatorilor este prețul, este greu de imaginat un consumator maghiar - chiar și unul conștient - care nu ar alege produsele germane în detrimentul celor maghiare dacă acestea ar fi mai ieftine.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te