„Joi, 9 aprilie 2020, începând cu ora 10:00, la intersecția DN Centura București cu DN 1A, CNAIR va preda amplasamentul către Antreprenorul STRABAG SRL pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN 1A de la Mogoșoaia. Contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665,70 lei fără TVA, a anunșat Compania Națională de Infrastructură Rutieră.
Pasajul va fi terminat în doi ani jumătate deși are doar 800 de metri, două rampe și două bretele.
Frustrant este că acest contract pentru proiectatea și execuția Pasajului Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018. El fusese atribuit companiei Strabag în august 2018. De atunci și până astăzi, timp de aproape doi ani constructrul nu a putut demara lucrările pentru că statul nu i-a pus la dispoziție toate avizele.
Avizele lipsă trebuiau eliberate de Ministerul Mediului și de două companii de utlități.
Mogoșoaia este una dintre intrările în București care intersectează Șoseaua de centură. În absența unui pasaj suprateran, în orele dimineții dar și în intervalul 16 – 20, în toate sensurile se formează cozi de kilometri. Atât pe Șoseaua de centură dar și la intrarea, respectiv, ieșirea din București din zona Mogoșoaia.
Coșmarul Variantei ocolitoare
Centura București este un coșmar pentru șoferi și pentru locuitorii Capitalei. Din cei 70 de kilometri, nici măcar o treime nu este modernizată. Chiar și pe porțiunea modernizată întâlnește gropi sau sensuri giratorii improvizate făcute din plastic.
Pe restul de 50 de kilometri se circulă pe o bandă, iar în mai multe rînduri Centura intersectează intrările/ieșirile dijn Capitală.