„Într-adevăr, vestea cea bună este că începând cu luna ianuarie 2023 avem toate cele 16 programe operaţionale din Politica de Coeziune aprobate. Aceasta înseamnă că avem la dispoziţie 46 de miliarde euro, până în 2029, pentru ca să investim şi să continuăm proiectele de investiţii. Cele mai importante dintre ele rămân investiţiile pentru dezvoltarea oraşelor, municipiilor, localităţilor urbane unde România are alocate 11 miliarde euro şi pentru care Guvernul Ciucă a reuşit să descentralizeze şi să ducă decizia spre nivelul local, ceea ce este un pas extrem de important înainte.
De asemenea, infrastructura de transporturi unde avem proiectele de autostrăzi Sibiu-Piteşti sau continuarea autostrăzii Transilivania sau Şoseaua de Centură, autostrada de Centură a Bucureştiului, dar şi investiţiile în infrastructura de cale ferată. Şi aici mai avem de continuat investiţiile pe Braşov-Sighişoara sau Braşov-Predeal. Pentru toate acestea sunt alocări de 9,2 miliarde euro pentru bugetul Transporturilor.”, a declarat Marcel Boloş, vineri.
El a adăugat că pentru domeniul Sănătăţii a fost alocată o sumă record, plus împrumutul de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 5,2 miliarde euro pentru modernizare şi achiziţia de echipamente.
Citește și: Ministrul Cercetării: Toate jaloanele din PNRR pe care le-am avut de făcut le-am dus la bun sfârșit
„Avem pentru sănătate alocarea record împreună cu împrumutul BEI de 5,2 miliarde euro, ceea ce va însemna pentru infrastructura de sănătate un pas înainte spre modernizare şi achiziţia de echipamente medicale moderne şi ceea ce este, cred eu, pentru oamenii care sunt în situaţii de vulnerabilitate, un risc de sărăcie extremă, pentru prima dată România are un buget şi un program special dedicat protecţiei şi măsurilor pe care le acordăm sub formă de vouchere pentru alimente sau voucherele pentru repararea locuinţelor sau voucherele pentru electrocasnice care vor începe de anul viitor, pentru care avem un buget de 4,2 miliarde euro”, a completat ministrul Boloş.
Citește și: Peste un milion de oameni au folosit linia feroviară Gara de Nord Bucureşti - Aeroportul Otopeni
Comisia Europeană anunţa oficial, pe 25 iulie, aprobarea Acordului de Parteneriat cu România, document strategic naţional prin care sunt stabilite obiectivele tematice de dezvoltare şi alocarea indicativă a fondurilor europene pentru Politica de Coeziune 2021–2027. Pentru noul cadru financiar multianual, ţara noastră a pregătit 16 programe, 8 naţionale şi 8 regionale, care au fost rând pe rând aprobate de Comisia Europeană. Astfel, după aprobarea oficială a Programului Transport, la 20 decembrie, toate programele pentru 2021–2027 au primit aviz pozitiv din partea Comisiei Europene, arată comunicatul de presă al Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, potrivit Agerpres.