Metro lansează „sCore”: focus pe digital și creștere anuală de 3% - 5%, până la 40 mld. euro în 2030

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.01.2022 - 14:54
Dr. Steffen Greubel, CEO Metro AG, în cadrul Metro Capital Markets Day 2022. / Foto: captură video
Dr. Steffen Greubel, CEO Metro AG, în cadrul Metro Capital Markets Day 2022. / Foto: captură video

Metro, unul dintre cei mai importanți jucători mondiali pe piața „Cash&Carry”, își adaptează serviciile la nevoile clienților lansând „sCore”, un model de business multi-canal, focusat în principal pe comenzi online și livrări, pentru a-și asigura o creștere sănătoasă.

SHARE

În momentul de față, Metro AG are 681 de magazine și peste 95.000 de angajați în 34 de țări, care deservesc peste 17 milioane de clienți, clasându-se în „Top 3” retaileri „Cash&Carry” pe toate piețele în care activează. Vânzările totale se ridică la 24,8 miliarde de euro, iar Metro asigură circa 80% din piața HoReCa în statele în care este prezent, a explicat Dr. Steffen Greubel, CEO Metro AG, în cadrul Metro Capital Markets Day 2022.

Citește și: FOTO Tehnologiile din filmele SF prind viață: Metaverse, androizi, mașina cameleon

În intervalul 2022 – 2025, Metro își propune o creștere anuală de 3% - 5%, pentru a accelera business-ul la peste 40 de miliarde de euro până în 2030. Această creștere este bazată în primul rând pe vânzările de alimente cu livrare (FSD), pentru care este previzionată o creștere cu 300%, și pe expansiunea vânzărilor din „marketplace” la peste 3 miliarde de euro. Dacă în prezent vânzările online Metro reprezintă circa 5% din volumul total, anii următori acestea vor ajunge la 40%.

„Lumea se schimbă, piețele se schimbă, clienții noștri au nevoie de prețuri competitive, calitate, o gamă variată, care să le acoperenevoile, dar își doresc să-și și optimizeze fluxurile prin digitalizare și comenzi online cu livrare. Iar noi ne ascultăm clienții”, a explicat Dr. Steffen Greubel, CEO Metro AG.

Citește și: SPECIAL Noutățile și „șmecheriile” Rabla 2022: Prima de casare și ecobonusurile, reduse din pix

Strategia Metro „sCore”

În cadrul Capital Markets Day 2022, Metro a prezentat strategia sa de creștere pentru următorii ani. Aceasta este botezată „sCore”, o combinație între cuvântul „score”, care vizează atingerea țintelor propuse, și cuvântul „core”, care se referă la „miezul” puternic al vânzărilor en-gros Metro la nivel global.

Prin urmare, până în 2030, Metro țintește accelerarea ritmului său de creștere și întărirea poziției sale de lider pe piața en-gros de alimente. Pentru acestea, compania a anunțat investiții de până la 2,5% din vânzarile sale totale până în 2025.

Citește și: România, pe harta celor importanți producători de anvelope pentru autovehicule din lume

Strategia de creștere  „sCore” este bazată pe trei piloni: optimizarea vânzărilor en-gros pentru clienții profesioniști, creștere semnificativă a modelului de business multi-canal și dezvoltarea de noi servicii. Pe scurt, „sCore” are în centru alinierea consitentă a serviciilor oferite de Metro la nevoile clienților profesioniști.

„Creșterea va fi în principal organică și finanțată prin business-ul operațional. Cu strategia sCore generăm plus valoare pentru clienții și angajații noștri, pentru investitori și societate”, a spus Dr. Steffen Greubel.

Plus valoare crescută, pentru clienții Metro din România

Strategia Metro în România este centrată pe oferirea de plus valoare crescută clienților.

„Negociem permanent cu furnizorii reducerea prețurilor pentru a le oferi clienților produse de calitate cât mai competitive, predictibilitate și un lanț de aprovizionare eficient. (...) Lucrăm permanent la diversificarea sortimentelor și la optimizarea lanțului de furnizori. (...) Avem un business sustenabil, cu o creștere sănătoasă, de două cifre, în ultimii 5 ani”, a declarat Rafael Gasset, COO Metro AG, în cadrul Capital Markets Day 2022.

În intervalul 2015 – 2021, vânzările Metro au înregistrat o creștere totală de 11% și o creștere a productivității de 13%. Coeficientul de satisfacție a clienților a urcat cu 27%, iar 50% din vânzări au ajuns să fie efectuate direct la palet.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te