MF a operaţionalizat sistemul e-Factura pentru relaţia între companii şi autorităţile publice

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 11.11.2021 - 18:42
MF a operaţionalizat sistemul e-Factura pentru relaţia între companii şi autorităţile publice. / Foto: news.ro
MF a operaţionalizat sistemul e-Factura pentru relaţia între companii şi autorităţile publice. / Foto: news.ro

Ministerul Finanţelor a anunțat operaţionalizarea deplinã a sistemului RO e-Factura, pentru relaţia între companii şi autoritãţile publice, iar în scurt timp va fi disponibil şi pentru operaţiunile comerciale exclusiv private.

SHARE

Platforma e-Factura va deveni obligatorie pentru toate achiziţiile publice după o scurtă perioadă de acomodare, iar autorităţile vor ca, din 2023, să devină singurul instrument de facturare.

”Un pas important pentru transformarea digitalã a relaţiei dintre antreprenor şi stat, şi un salt uriaş pentru transparentizarea achiziţiilor publice din România, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea şi compararea costurilor pentru achiziţiile publice, în timp real”, a transmis Ministerul Finanţelor, informează news.ro.

Citește și: VIDEO Ministrul Energiei: Doar iarna aceasta va fi energia scumpă. La anul vor fi ieftiniri

Instituţia precizează că a fost operaţionalizat sistemul RO e-Factura pentru relaţia între companii şi autoritãţile publice, iar în scurt timp va fi disponibil şi pentru operaţiunile comerciale exclusiv private. 

”Digitalizarea este în egalã mãsurã despre tehnologie, dar şi despre oameni. Sperãm cã angajaţii din sistemul public vor face acest salt şi vor rãspunde rapid cerinţelor de astãzi ale cetãţenilor. Ne propunem o schimbare de paradigmã, astfel încât sã asigurãm o abordare proactivã a relaţiei dintre instituţiile statului şi cetãţean în domeniul fiscal. Sistemul RO e-Factura pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor este catalizatorul schimbãrii paradigmei din administraţia publicã. Transparentizarea cheltuirii banilor publici şi digitalizarea interacţiunii mediul privat – stat sunt obiective asumate încã de când am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada cã le îndeplinim", a declarat ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu. 

Citește și: RBL: România are nevoie de creşterea colectării taxelor şi impozitelor, nu de eliminarea cotei unice

Pe pagina web a Ministerului Finanţelor a fost dezvoltatã o secţiune specialã dedicatã Ro e-Factura, care poate fi accesatã AICI

Autoritãţile publice şi contribuabilii au la dispoziţie atât cadrul legal, cât şi informaţii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentaţie separatã atât privind sistemul naţional privind factura electronicã Ro e-Factura pentru instituţii publice, cât şi prezentarea serviciilor web pentru sistemul naţional de plãţi privind factura electronicã disponibilã pentru toate persoanele juridice. Secţiunea cuprinde şi un tuturial video cu toţi paşi care trebuie urmaţi. 

”Menţionãm cã, dupã o perioadã de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achiziţiile publice realizate în România. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023”, a mai transmis Ministerul FInanţelor.  

Beneficiile sistemului e-Factura

· Oferã o imagine de ansamblu, în timp real, asupra execuţiei bugetare şi în urmãtoarea etapã, a tranzacţiilor în relaţia B2B; 

·  Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel naţional, cât şi în cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscalã; 

·  Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deţinute de statele membre ale U.E.; 

·  Va asigura posibilitatea participãrii în procesul de achiziţii publice a oricãrei entitãţi din oricare stat membru al Uniunii Europene; 

·  Sistemul va oferi date în timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare şi, implicit, asigurarea necesitãţii de investiţii ale statului român; 

·  Eficienţã, predictibilitate şi transparenţã în cheltuirea banilor de cãtre instituţiile publice; 

·  Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentarã (desk – audit – control ANAF - Antifraudã de la distanţã)  pentru acţiunile de conformare şi prevenire; 

·  Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evoluţiei economice, identificarea asimetriilor din economie şi implementarea unor politici fiscale pertinente care sã asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri; 

·  Eliminã vulnerabilitãţile vechiului sistem de facturare pe suport hârtie. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te