Michelin face angajări în România. Câţi salariaţi vor avea în plus francezii? Ce stat pierde. Producătorul francez de anvelope Michelin, cu afaceri anuale de aproape 30 miliarde euro, dă un nou avantaj României, ca mediu de business.
Francezii au hotărât acum să mute și posturi de back-office din fabrica sa emblematică, localizată în Stoke-on-Trent (Marea Britanie), către filiala de pe piața românească.
Michelin face angajări în România. Câţi salariaţi vor avea în plus francezii? Ce stat pierde
Michelin va închide fabrica pentru camioane grele din Polonia, de la Olsztyn, unde lucrează circa 430 de angajați, și va muta parte din producție în România, argumentând prin costurile mai mici de pe piața românească.
Noua decizie de acum a gigantului francez este de a muta și circa 60 de posturi de back-office (din departamentul de asistență non-producție) spre Europa de Est, dintre care 22 spre România (București), până la sfârșitul anului viitor, și 39 spre Polonia (Varșovia), până în septembrie 2025. Mișcarea va genera automat concedieri în Marea Britanie.
Citeşte şi: Cum a cumpărat o firmă din China 10 fabrici, cu 12.000 de angajați, din România? Preț: 500.000.000 €
„Pe piețele extrem de competitive din Europa, Michelin este forțat în mod constant să extragă valoare de pe piață în timp ce lucrează la structurile de costuri pentru a obține o rentabilitate durabilă în Marea Britanie și Irlanda.
Consultările urmează să înceapă acum pentru a reduce sau a preveni concedierile. În conformitate cu valoarea de bază a respectului pentru oameni a Michelin, bunăstarea angajaților săi va fi o parte fundamentală a procesului.
Michelin se va asigura că angajații afectați sunt primii informați despre încheierea acestor discuții”, este mesajul companiei, conform Profit.ro.
Citeşte şi: Salariu minim de 5.800 lei net, la prima fabrica de anvelope din lume cu emisii zero. În România
în România, producătorul francez de anvelope a avut, în 2023, afaceri de peste 5,36 miliarde de lei, cu 3% mai mult decât în 2022, cea mai mare cifră din istoria companiei, fiind al doilea an consecutiv în care compania are pe piața locală afaceri de peste un miliard de euro.
Compania a intrat însă pe pierderi, cu un minus de 77 de milioane de lei, de la un profit de 120 de milioane de lei în anul precedent.