Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării mașinilor, capătă dimensiuni înfricoșătoare, mai ales în Germania. Desființarea a 35.000 locuri de muncă anunțată de Volkswagen e doar o parte. Impactul global ar putea ajunge și la 100.000.
Mare fabricant auto cu prezenţă puternică în România dă afară 35.000 de salariaţi. Volkswagen a anunțat schimbări radicale la operațiunile sale germane, inclusiv eliminarea în timp a mai mult de 35.000 de locuri de muncă.
Un gigant auto german dă afară peste 8.000 de oameni. Are și în România peste 10.500 de angajați. Iar anunțul vine la mai puțin de o lună de când estimase că va reduce circa 5.500 de posturi la nivel global.
Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și concurența mașinilor chinezești, se adâncește în fiecare zi. Unul dintre cei mai renumiți constructori auto, a cărui istorie se întinde de-a lungul a peste 90 de ani, e aproape de faliment. Dă afară 9.000 oameni.
Un gigant furnizor de componente auto se pregătește să dea afară 1.000 de oameni de la unitățile sale din Europa și să închidă două uzine din Franța, pe fondul crizei din industria auto. Are fabrici și în România, la Mioveni, în apropierea platformei Dacia, și la Timișoara.