„Încă un proiect deblocat la nivelul județului Ilfov - Centura orașului Buftea
Astăzi a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire a orașului Buftea, județul Ilfov, fiind vorba despre constructorul austriac PORR CONSTRUCT SRL
Caracteristicile Variantei de ocolire Buftea sunt:
5,7 km lungime
iluminat public
2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice
sistem de colectare și scurgere ape
3 pasaje rutiere
pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime)
pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime)
pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
3 intersecții la nivel
intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei
intersecție (nod rutier) cu DJ101”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.
Nou constructor, după 3 ani, pentru Centura Buftea. Când vor fi gata cei 5,7 km care costă 56 mil. €
Valoarea proiectului este de 281,17 milioane lei (circa 56 milioane €), fără TVA, finanțare asigurată din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programul Transport, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite.
Iar durata contractuală este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Prin urmare, șoferii ar putea scăpa de coșmarul din trafic de la Buftea prin 2027, dacă sunt respectați termenii contractuali.
Citește și: Autostrada A8 a intrat „în linie dreaptă”. Va costa 7,5 miliarde de euro și va avea 265 de poduri
„Vă reamintesc faptul că a mai fost demarată o procedură de achiziție în decembrie 2021 la care a fost depusă o singură ofertă, care a fost declarată neconformă, anulându-se astfel procedură de licitație.
Antreprenorul care a câștigat acum este unul cu care colaborăm pe mai multe proiecte și am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, și anume primul lot din Autostrada Sibiu-Pitești și legătura dintre DN5 și Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemțească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafață carosabilă din beton).
Aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună și pentru acest obiectiv”, a explicat Irinel Scrioșteanu pe Facebook.
Centura Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.