Lucrările la autostrada chinezească de 80.000.000 € din fonduri europene nerambursabile de lângă București ar trebui să fie gata pânăla sfârșitul lui 2025. Dar, pe baza imaginilor din teren, specialiștii în infrastructură se declară destul de sceptici.
Vestea dă un imbold economic uriaș Bucureștiului. Autostrada care îl înconjoară are un termen de finalizare îndrăzneț. În curând se va lucra pe toată lungimea autostrăzii.
Bucureștiul este marea capitală UE cu cel mai de coșmar trafic auto. Potrivit TomTom Traffic Index, în 2024, traficul în s-a înrăutățit ușor în capitala României, în orele de vârf șoferii pierzând 150 ore la volan pe an. Nivelul de congestie a ajuns la 48%.
Un nou nod rutier va fi construit pe Autostrada București, în Pantelimon. Ministerul Transporturilor a anunțat că a aprobat proiectul. Inițial, n-a fost în plan legătura A0 București Nord – DN 3.
Rușinos, Bucureștiul e singura capitală europeană care încă așteaptă o centură la nivel de autostradă în Secolul XXI. Deși startul licitațiilor la Autostrada București s-a dat în 2017, nu e nicio șansă să fie gata până în 2027. Pe un lot, nici n-au început lucrările.