Oraşul în care cireşele din piaţă costă 50 de euro kilogramul. La capitolul scumpiri, România ocupă un loc fruntaș, pe lângă țările din Occident, care au o inflaţie mult mai scăzută.
Producătorii nu mai sunt ce au fost, intercalându-se printre ei bișnițarii, care au început să-și facă apariția, ca ciupercile după ploaie.
Oraşul în care cireşele din piaţă costă 50 de euro kilogramul
Produsele de lux au fost aduse în piețele din Constanța, numai că nu sunt pentru toate buzunarele. Cât a ajuns să coste un kilogram de cireșe într-o piață din Constanța? Mult.
Primele cireșe care au apărut pe tarabele din Constanța costă nici mai mult, nici mai puțin de 250 de lei kilogramul, destul de aproape de prețul unui gram de aur (peste 300 de lei).
Chiar dacă numărul cumpărătorilor care își pot permit acest lux este limitat, comercianții nu fac nici un fel de compromis, în ceea ce priveşte prețurile, pentru că oferta nu poate fi mai scăzută ca preţ.
Citeşte şi: Cum poți lua un Big Mac gratuit de la McDonald’s. Ce trebuie să faci în 90 de secunde
Pe lângă cireșe, în piețele din Constanța găsim și pepeni, iar prețul pe kilogram ajunge la 19,50 lei. Un pepene cântărește undeva la 8 - 10 kilograme, iar dacă vrei unul mai mic nu există.
Dacă vrem să ne satisfacem pofta, scoatem din buzunar cam 200 de lei. Clienții sunt speriați de aceste sume exorbitante „Ne mulțumim cu privitul, înghițim în sec și mergem mai departe”, spun constănțenii, conform Replica.
Nu sunt singurele produse de lux din piețe. La căpșuni de exemplu prețul pe kilogram este destul de piperat: 35 de lei.
Citeşte şi: Ce se poate întâmpla dacă mănânci o ciocolată în magazin înainte de a o plăti. Acuzațiile sunt grave
Vânzătorii au o scuză privind prețurile exorbitante: produsele sunt aduse din import, iar costul transportului este suportat de comerciant.
De exemplu, cireşele din Chile. Sunt aduse cu avionul, iar costul transportului este considerabil. Produsul trebuie ţinut la temperatură controlată, altfel se degradează. Distanţa dintre Santiago de Chile şi Bucureşti este de 13.000 de kilometri.
Prețurile exorbitante îi determină pe consumatorii de rând să mai aştepte, până apar produse mai ieftine, din producţia internă.