Cum mulți constructori nu au reușit să-și alinieze la timp motoarele pentru a trece cu brio de noul ciclu de testare a consumului și noxelor WLTP, ale cărui rezultate sunt mult mai apropiate de valorile înregistrate în traficul real decât în cazul ciclului NEDC din anii 1980, piața auto europeană a scăzut drastic în luna septembrie (-23,5%), conform datelor ACEA. Grupul PSA, care include Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall, a reușit să-și limiteze căderea la 7,7%, în timp ce Volkswagen AG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Lamborghini, Bugatti și Bentley) și-a văzut vânzările prăbușindu-se cu 48%. Prin urmare, PSA a ajuns la o cotă de piață de 18,2%, iar Volkswagen AG, la 15,8%.
Volkswagen rămâne în frunte, la nouă luni
Cum cu o floare nu se face primăvară, bilanțul pe primele nouă luni din 2018 este în continuare condus de Volkswagen AG, cu o cotă de piață de 24,2%, față de 16,2% în cazul PSA. Și, chiar dacă declinul VW va continua în următoarele trei luni, probabil, grupul german își va păstra prima poziție la sfârșitul anului.
De la NEDC, la WLTP
În timp ce normele NEDC (New European Driving Cycle) elaborate în anii 1980 puneau accentul pe rezultate obținute în laborator, pe baza unor modele teoretice de condus, testele WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), introduse de la 1 septembrie 2017, sunt mult mai aproape de realitatea din trafic. Ciclul WLTP constă în patru teste desfășurate la viteze medii diferite, cu opriri, porniri de pe loc, frânări și accelerări. Mai mult, pentru fiecare mașină în parte se testează cea mai ușoară versiune și cea mai grea versiune, consumul de carburant și, implicit, noxele, variind în funcție de sarcină.