„Am încheiat un protocol pentru realizarea a patru sau cinci obiective, două de cale ferată, Reșița – Timișoara, conexiunea cu aeroportul, modernizarea liniei și tram-train Berzovia – Oravița – Anina. Aceste lucruri se vor face! Noi am făcut deja o adresă acum două săptămâni la Ministerul Transporturilor să ne prindă Master Planul de transport 2020- 2030 cu aceste două proiecte de cale ferată. Consiliera mea pe proiecte europene a avut o discuție cu un responsabil din CFR care a zis că nu prea sunt ok că tram-train-ul ăsta nu prea știu ce e. Deci, atenție, un om din Ministerul Transporturilor întreabă ce îi ăla tram-train că ei nu știu. «Dați-ne și nouă date, că dacă e vorba de un fel de tramvai care iese din oraș merge numai pe zona metropolitană, care e maxim 30 de km și nu prea se potrivește», i-a spus consilierei mele”, a declarat Nelu Popa pentru expressdebanat.ro.
El a mai arătat că astfel de linii sunt în Germania, la Berlin sau Leipzig.
„Am cerut date tehnice despre acest material rulant pe care să îl trimitem, culmea, la CFR, la București. Nu e vorba doar de ministru, sub el e o încrengătură întreagă dintre care jumătate sunt idioți și îmi asum când spun asta: domnule, sunt idioți! Cum să mă întrebe ei pe mine ce e un tram-train?! Păi ei ar trebuie să mă învețe pe mine ce e un tram-train“, a mai arătat primarul.
Autoritățile din Timiș și Caraș-Sverin își propun să dezvolte în comun cinci proiecte de infrastructură majore. Primul proiect se referă la modernizarea infrastructurii feroviare pentru introducerea unui train-tram pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord.
În privința infrastructurii rutiere, autoritățile locale plănuiesc construcția unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățul Mare – Autostrada A1.