Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie "proactivi" chiar acum şi să creeze pe termen lung "un lanţ de aprovizionare rezilient", care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii, potrivit Agerpres.
Citește și: GRAFIC Situația vaccinării anti-COVID pe județe: Capitala conduce, dar cu un procent mic - 33,8%
În trecut, companiile auto aveau acorduri directe de furnizare cu producătorii unor anumite materii prime, inclusiv metale preţioase, cum ar fi paladiu şi platina, folosite la sistemele de purificare. O abordare mult mai directă pentru asigurarea metalelor preţioase a fost lansată după dificultăţile de pe piaţă.
Producătorii auto vor pierde 110 miliarde de dolari din cauza deficitului de semiconductori
Producătorii auto caută acum să-li dezvolte relaţii directe cu producătorii de semiconductori, a explicat Mark Wakefield, de la AlixPartners.
În trecut, companiile auto erau reticente în încheierea unor angajamente pe termen lung pentru a achiziţiona semiconductori sau alte materii prime. Acum, riscul este real. Nu există riscul potenţial de a fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri", susţine Wakefield.
Separat, Ford Motor a anunţa joi că va reproiecta componentele auto pentru a folosi cipuri mai accesibile, ca răspuns la penuria globală de semiconductori.
Citește și: Andreea Marin: M-am măritat cu Bănică din iubire, nu din interes. Azi, e doar tatăl copilului meu
Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.