Reprezentanții mediului de afaceri din România și Franța, întâlnire la București. Temele de discuție

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 02.02.2022 - 11:22

Reprezentanții mediului de afaceri din România și Franța au discutat, la sediul Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), despre dinamizarea schimburilor comerciale bilaterale.

SHARE

Parteneriatul economic franco-român se înscrie într-o relație istorică tradiţională și presupune  oportunități de colaborare între cele două țări în diferite sectoare strategice. Acest parteneriat este privit în acord cu principiile rezilienței europene, care implică consolidarea capacității industriale și logistice a întreprinderilor din statele membre UE, precum și o poziționare competitivă a produselor europene la nivel mondial, a explicat CCIR, într-un comunicat de presă. 

Întâlnirea dintre reprezentanții mediului de afaceri din cele două țări a fost organizată de Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Mouvement des Entreprises de France International (MEDEF), principala organizație a industriașilor din Franța. 

„România este principalul partener de afaceri al Franței în Europa de Est, astfel încât delegația MEDEF, prezentă astăzi, este formată din companii care reprezintă sectoare economice importante, precum: smart city, turism, infrastructură, digital, turism și mediu. Jumătate dintre companiile prezente la această sesiune B2B sunt companii mari cu care România are deja o relație de afaceri, iar cealaltă jumătate sunt companii în căutare de noi parteneriate cu antreprenorii români, prin prisma oportunităților de afaceri pe care țara dvs. le oferă. Există o prezență importantă a companiilor franceze în România, dar suntem convinși că există un potențial mare de a dezvolta mai mult această relație comercială”, a declarat directoarea generală adjunctă a MEDEF, Géraldine Lemblé.

Și secretarul general al CCIR, Ovidiu Silaghi, a arătat că „întâlnirea dintre companiile franceze și cele românești este unul dintre cele mai importante evenimente B2B, după doi ani de pandemie, îndelung așteptată de mediul de afaceri din România. Consider că acesta reprezintă doar începutul unei noi dimensiuni a cooperării economice româno-franceze și, totodată, un impuls important pentru acțiunile camerelor de comerț din cele două state, privind  consolidarea și dezvoltarea legăturilor comerciale bilaterale”. 

Franța are a doua cea mai mare economie din UE, raportat la PIB (17,4%), la nivelul anului 2020, conform Eurostat. La 30.04.2021, Franța reprezenta a treia destinație de export a României (pondere 6,9% din total exporturi). În prezent, pe teritoriul României activează, conform ONRC, un număr de 10.140 companii cu capital francez, cu o valoare totală a capitalului social subscris de 2,38 miliarde euro. Totalul investițiilor directe franceze în România se ridică la de 5,64 miliarde euro.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te