STUDIU Cum a schimbat pandemia comerțul: 20% dintre retailer-ii offline au făcut pasul digital

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.05.2021 - 22:43
20% dintre retail-erii „off line” au făcut pasul digital. / Foto: jurnaldedigitalmarketing.com

Restricțiile impuse în încercarea de a controla pandemia de COVID i-a pus la grea încercare pe comercianții tradiționali, off line. Conform unui studiu „Business-2-Business” (B2B) realizat de iSense Solutions, 20% dintre retaileri s-au adaptat rapid și au trecut și în on line.

SHARE

O cincime dintre comercianții tradiționali au reacționat rapid, și-au adaptat rapid business-ul noilor condiții pentru a supraviețui și au început vânzările on line anul trecut. Astfel, din totalul repondenților, 46% au afirmat că până la 59% din afaceri li se desfășoară la ora actuală în mediul virtual, iar în 28% din cazuri ponderea e-commerce-ului variază între 60% și 99%.

Doar 5% dintre repondenți au spus, însă, că și-au mutat vânzile exclusiv on line.

Citește și: OMS recomandă evitarea vacanțelor în alte țări, chiar dacă scade numărul cazurilor de Covid

Studiul iSense Solutions a fost realizat prin interviuri online, în aprilie 2021, și s-a adresat proprietarilor de afaceri, precum și manager-ilor, CEO și CFO din industriile care utilizează platforme de e-commerce. La întrebări au răspuns 163 de companii care fac e-commerce în România și 53 de companii care intenționează să facă pasul digital în următorul an.

Comerțul online a ajuns la șase miliarde de euro în 2020

Conform studiului și estimărilor iSense Solutions, e-commerce-ul a crescut semnificativ în anul pandemiei.

Analiștii au calculat un avans cu 41% a vânzărilor online în România în 2020, față de 2019. Iar valoarea totală a acestei piețe a ajuns la aproximativ șase miliarde de euro.

Citește și: VIDEO Istoricii Hodor și Demetriade: Armata deține ilegal arhive ale fostei Securități

Principalele tactici de adaptare la on line

Jumătate dintre companiile participante la studiu au precizat că, pentru a face față provocărilor din pandemie, au investit masiv în marketing și promovare on line. 36% au spus că au dezvoltat noi produse și soluții, iar 23% dintre repondenți au mizat și pe implementarea de programe de loializare.

Întrebați care sunt dificultățile pe care le întâmpină în desfășurarea activității de e-commerce, majoritatea respondenților au indicat fluctuațiile cererii și ofertei și întârzierile datorate firmelor de curierat.

Ce platforme de e-commerce sunt folosite

Cea mai cunoscută platformă de e-commerce folosită în România este, potrivit studiului iSense Solutions, Shopify, cu o pondere de 17% din piață.

Urmează Magento, cu 12%, și Presta Shop, cu 10%. Restul de 61% este reprezentat de o multitudine platforme noi sau personalizate.  

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te