În „Programul de guvernare al PSD” pe perioada 2017 – 2020, există o serie de angajamente în materie de autostrăzi. Niciunul respectat.
Programul de guvernare: „Tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ (Valoarea estimată: 2942 mil. Euro, FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019”.
Realitatea: Nu există acest Studiu de Fezabilitate. Pe 5 februarie 2019, Compania de Drumuri a publicat licitația pentru Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț, un tronson cu o lungime de 21 km.
Programul de guvernare: „Tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (Val. estimată: 1.129 mil. Euro. Perioadă execuție lucrări: 2019 – 2022”.
Realitatea: Nicăieri pe acest tronson nu se contruiește nimic. S-a anunțat că va fi o autostradă cu taxă.
Programul de guvernare: Autostrada Sibiu-Piteşti.
Realitatea: Abia a fost desemnat primul constructor pentru cel mai ușor tronson. Urmează contestațiile. Lucrările ar putea începe la final de 2020.
Programul de guvernare: Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017.
Realitate: Cu un an jumătate întârziere a fost dat în folosință jumătate din tronson. Pe cealaltă, încă, se lucrează
Programul de guvernare: Sibiu – Braşov (737,22 mil Euro). Perioada: 2017 – 2020
Realitate: Inexistentă.
Programul de guvernare: Comarnic – Braşov (997,75mil. Euro). Perioada: 2017 – 2022.
Realitate: A fost propusă pentru Parteneriat Public Privat. Nicio șansă să înceapă lucrările înainte de 2022 când trebuia, de fapt, finalizată.
Programul de guvernare: Finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Perioada: 2017.
Realitatea: Încă se lucrează pe un tornson unde, deocamdată, nu se găsesc soluții pentru stabilizarea carosabilului.
_______________
Astăzi, pe 15 martie, la ora 15:00, timp de 15 minute, oamenii sunt invitați să oprească munca pentru a atrage atenția asupra lipsei infrastructurii din România.
Newsweek România se alătură acestui protest:
Un tir acoperă cei 160 de kilometri de la București la Brașov în circa 6 ore. Un camion care circulă în Germania acoperă aceeași distanță în doar două ore.
Timpul în plus înseamnă combustibil consumat în exces, adică poluare și bani pierduți. Timpul în plus înseamnă ineficiență în mișcarea mărfurilor. Și din nou bani pierduți. Care se traduc prin mărfuri mai scumpe și prin salarii mai mici.
Economia nu poate funcționa fără autostrăzi, iar ca să faci legătura asta nu trebuie nici măcar să fii economist, e suficient să vezi că marile puteri economice ale Europei sunt înțesate de autostrăzi.
Mai mult – și mai grav – România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente rutiere grave. Deplasarea pe DN1 sau pe E85 e o adevărată loterie a morții, pe care mulți o pierd și dispar dintre noi prematur. E deja fapt științific că autostrăzile reduc numărul de accidente.
În aceste condiții, Newsweek Romania se alătură protestului simbolic de astăzi, de la ora 15.
Membrii redacției vor opri lucrul pentru 15 minute, deoarece guvernanții trebuie să înțeleagă că ne-am săturat să nu își facă treaba pentru care au fost aleși.
Noi, la Newsweek Romania, ne oprim din lucru timă de 15 minute pentru a cere autostrăzi alături de alte sute de mii de români, apoi vom continua să facem ceea ce facem deja: să fim critici cu toți politicienii care vor să țină țara pe loc, cu toți cei care vor să o fure și să o ducă spre autocrație de tip rusesc.
#șieu #romaniavreaautostrazi