Comercianții cu amănuntul folosesc un truc simplu pentru a face ca reducerile lor să pară mai mari decât sunt. Acest lucru le aduce venituri pe timp de criză și îi scapă de faliment.
Iar inflația îi face să fie și mai ”creativi” pentru a-i atrage pe cumpărători. Ce fac ei când reducerile de preț nu sunt atât de atractive?
Trucul folosit de comercianți pentru a face ca reducerile să pară mai mari decât sunt. Cum ne atrag
Inflația se menține constant la 3,7%, în ciuda speranțelor Rezervei Federale (Fed) a SUA de a reveni la 2,0%. Astfel, comercianții cu amănuntul folosesc un truc vechi pentru a ascunde adevărata valoare a reducerilor de la consumatori, spune fostul CEO al Walmart într-un interviu pentru CNBC.
Cele mai recente date ale indicelui prețurilor de consum au fost publicate recent, arătând că inflația s-a menținut constant în septembrie, cu prețuri cu 3,7% mai mari decât în aceeași perioadă din 2022. Acesta a fost același ritm ca în august, după o scădere în iulie la 3,2%.
Aceasta înseamnă că prețurile cresc în continuare mai repede decât obiectivul Fed de a reduce inflația la 2,0% . Chiar dacă cumpărătorii sunt răniți, nu este întotdeauna evident cât de exact îți lovește criza în portofel.
Citește și: Un afacerist a găsit o metodă inedită de a-și spori vânzările. Și-a trasat singur trecere de pietoni
O modalitate poate fi în produsele marcate ca reduse. Într-un interviu recent acordat CNBC, fostul CEO Walmart și actualul membru al consiliului de administrație al restaurantelor Hanes și Darden, Bill Simon, a prezentat un semn simplu pentru a le arăta cumpărătorilor cum să detecteze când reducerile la care consumatorii au ajuns să se aștepte nu sunt atât de importante acum pe cât ar putea părea .
”Folosește procent când nu ești cu adevărat mândru de prețul tău”
„Dacă te uiți la site-urile Amazon și Walmart, se întâmplă o mulțime de lucruri interesante”, a spus Simon pentru „Fast Money”. „De obicei spun „TV de 50 inch, 199 USD” sau ceva de genul. Și acum spun „TV de 50 inch, 40% reducere”. Și folosești procente atunci când nu ești cu adevărat mândru de prețul tău.”
În lumea analizei datelor, există o veche zicală care spune: „Un mare procent din nimic este încă nimic”. Aceeași logică se aplică aici, deoarece o reducere procentuală nu înseamnă că obțineți o ofertă bună dacă prețul inițial a fost deja umflat foarte mult.
Citește și: Ce produse se vând cel mai bine online în România. 4,89 trilioane de dolari, piața la nivel mondial
Pagina Walmart văzută mai sus este un exemplu clasic, difuzând limbajul „Oferte” și „până la X%” menit să captiveze consumatorii și să-i facă să creadă că primesc un produs mai ieftin, fără să cunoască efectiv prețul de bază.
Companiile au folosit, de asemenea, alte trucuri pentru a se adapta la creșterea prețurilor fără a refuza clienții. Unele magazine online folosesc „ modele întunecate ” pentru a-i împinge pe clienți să facă ceva ce altfel nu ar putea face, cum ar fi un ceas cu numărătoare inversă pentru a îndemna achizițiile mai impulsive. Mărcile folosesc, de asemenea, „ shrinkflation ” în cazul în care reduc cantitatea de produs, păstrând în același timp nivelul prețului.
Oamenii sunt atrași de reduceri mari Foto: Profimedia Images - rol ilustrativ
Cumpărătorii încep să obosească
Simon a folosit această tactică ca un exemplu al modului în care consumatorii încep să simtă mai multă presiune din mai multe unghiuri. În timp ce cumpărătorii s-ar putea îndrăgosti de șmecherie la început, în cele din urmă își vor da seama că încă cheltuiesc mai mulți bani și se vor retrage, scrie businessinsider.in.
Pe lângă inflație, Simon a menționat că alegerile prezidențiale din 2024, problemele macroeconomice globale , tensiunile geopolitice , ratele dobânzilor și rambursările împrumuturilor pentru studenți sunt exemple de subiecte actuale care îl fac pe consumator „obosit” de a cheltui bani.
„Acest tip de acumulare îl uzează pe consumator și îl obosește, deși s-ar putea să nu fie atât de rău pe cât se simte”, a spus Simon. „Este o provocare, dar cred că, în general, pentru prima dată după mult timp, există motive pentru care consumatorul să facă o pauză”.
Deși în general cheltuielile au rămas puternice până la începutul anului, am observat semne că consumatorii își schimbă sau plănuiesc să-și schimbe obiceiurile de cheltuieli și folosesc mai puțini bani.
Oamenii cheltuiesc mai puțin pe mașini , articole de mare preț la Costco și chiar schimbă în scădere pentru produse alimentare la prețuri mai mici .
Cu alte cuvinte, consumatorii sunt încă nesiguri dacă economia SUA va evita cu succes o recesiune , iar inflația își asumă efectele asupra portofelelor, chiar și atunci când s-ar putea să nu pară.