Cu o populaţie de peste 73,000 de locuitori şi o economie bazată pe metalurgie, construcţii şi reparaţii navale, pescuit şi viticultură, Tulcea este un oraş port care oferă deschidere către multe destinaţii şi are nevoie de soluţii inteligente de administrare pentru a creşte calitatea vieţii locuitorilor săi.
Traficul intens generat de tranziţia prin oraş, către alte destinaţii, impune găsirea unei soluţii smart pentru parcare şi fluidizarea traficului. Sistemul inteligent de parcare furnizat de Telekom Romania poate rezolva această problemă.
“Pentru rezolvarea problemei parcărilor într-un oraş, propunem o soluţie inteligentă, care vine atât în sprijinul conducătorilor auto, cât şi al administraţiei locale, atât prin senzorii montaţi în asfalt, cât şi prin soluţiile tehnologice de analiză video inteligentă a fiecărui loc de parcare. Soluţia vine cu o aplicaţie mobilă care ajută şoferii să găsească locurile disponibile, astfel fluidizându-se traficul şi reducându-se poluarea din oraş. Pe langă faptul că scapă de stres, şoferii fac şi economie la bugetul alocat pentru combustibil. Municipalitatea poate urmări în timp real încărcarea fiecarui loc de parcare, respectiv timpul cât a fost ocupat, în ce intervale orare, precum şi câţi bani produce pentru bugetul local, fiecare loc de parcare. Administraţia locală primeşte situaţii săptămânale, lunare cu plăţile. Apoi, va sti exact din statisticile realizate de soft unde e nevoie de mai multe locuri de parcare şi astfel va investi eficient şi pentru confortul conducătorilor auto.” spune Costin Constantin, manager de proiect dezvoltarea afacerii ICT, Telekom Romania.
Oraşul este poartă de intrare şi în Deltă-rezervaţie a biosferei, care atrage un număr mare de turişti în fiecare an. Pe măsura atracţiilor naturale, trebuie să fie şi estetica oraşului, care poate fi alterată de gestionarea celor 21 de milioane de kilograme de deşeuri pe care le produc, anual, tulcenii. Gestionarea deşeurilor se poate face eficient cu soluţii de management inteligent, precum cea din portofoliul Telekom Romania.
“Oraşul are nevoie de un management inteligent al deşeurilor. Soluţia nostră ar pune în valoare nu doar estetica unui oraş interesant, cum este Tulcea, dar ar duce şi la protejarea mediului, precum şi la o gestiune eficientă a costurilor pentru colectarea deşeurilor. Din punct de vedere logistic, prin implementarea unei astfel de soluţii, cetăţenii vor plăti exact cât gunoi produc, iar primăria va gestiona, cu precizie maximă, gradul de colectare. Prin adăugarea de senzori pe fiecare pubelă, fie ele subterane sau supraterane, administratorii serviciului de salubritatea vor ştii exact gradul lor de umplere. Astfel, se poate trasa exact traseul pentru maşinile de colectare, care vor atinge doar punctele în care pubelele sunt pline, eliminând drumurile inutile şi ineficiente. Astfel, primăria poate salva enorm de mulţi bani prin reducerea consumului de combustibil. Gândiţi-vă apoi la aspectul oraşului! O pubelă cu gunoi aruncat alandala sau lângă ea, strică peisajul, produce mirosuri de nesuportat, iar ridicarea gunoiului în sistemul clasic nu rezolvă nici la timp problema şi consumă şi multe resurse.” spune Dragoş Nedelea, manager dezvoltarea afacerii ICT, Telekom Romania.
Tulcea face paşi şi în direcţia îmbunătăţirii transportului în comun, prin dotarea oraşului cu 30 de autobuze electrice. Un dispozitiv de tip smart city aflat în portofoliul Telekom Romania, un automat de plată care livrează biletul de transport şi oferă şi posibilitatea de a plăti impozitele şi alte taxe, poate facilita viaţa de zi cu zi a tulcenilor.
“În staţii sau în alte locuri publice se poate instala un automat de plată, care pe lângă faptul că îţi livrează biletul, îţi oferă posibilitatea de a plăti impozitele, taxa pentru parcare şi alte plăţi pe care le facem zi de zi. Cetăţeanul poate plăti cash, cu card sau prin sistem NFC (Near Field Communication) cu telefonul mobil, aceasta fiind şi cea mai modernă variantă. Acest automat este un punct de intrare al soluţiei pe care o gândim noi, pentru ca sistemele ar trebui să interfaţeze cu cetăţeanul prin acest punct de plată.” spune Dragoş Nedelea, manager dezvoltarea afacerii ICT, Telekom Romania.