Hidroelectrica are cel mai bun preț al energiei pentru casnici (25 de bani/kWh preț al energiei active), preț care nu se schimbă pentru un an de contract. Potrivit unor surse, cererile pentru noi contracte au fost și de câteva mii pe zi.
Astfel au început întârzierile în emiterea facturilor. La început întârzierile au fost de câteva luni, acum s-a ajuns și la un an după cum demonstrează un client care a postat ultima factură din februarie 2022. Cei care au comentat arată că nu este un caz similar.
Citește și: Hidroelectrica, cel mai mic preț la energie, „înghețat” un an. Anunț despre facturi și clienți noi
Aș vrea să mă "laud" și eu. Săptămâna viitoare implinesc un an fără factură Ce credeți, să mai aștept? Am înțeles că au fost probleme, dar chiar așa întârziere nu am văzut la nimeni”.
Utilizatorul a făcut și un calcul și spune că îi va veni, în final o factură uriașă pe care probabil nu o va eșalona: „la 450 kW media pe luna, in 12 luni da o factura de 4000 lei/an. Nu vreau sa umblu cu telefoane pentru esalonare peste inca 12 luni, cu o datorie de 8000 lei.”
Factura este mai jos:
Cei care au comentat pe grup spun că nu este un caz similar și că întârzierile generează un lanț de alte probleme.
„O intrebare..ma pot muta la alt furnizor de energie electrica in timp ce sunt sub contract cu Hidroelectrica ? Problema e ca nu am nici o factura emisa de actualul furnizor (hidroelectrica) iar la contractare se cere o factura de la ultimul furnizor..cum procedez ? Ms”
„Interesant ar fi daca vrem sa vindem locatia (nu sunt in situatia respectiva). Din cate stiu trebuie sa dovedesti ca nu ai datorii la utilitati.”
„Decat 6 luni in care fi furat si a avea o relatie om normal-autist, mai bine 1 an fara factura.”, spune cineva împăciuitor.
În acest moment, după cum au semnalat mai mulți utilizatori, facturile se emit pe lunile aprilie-mai.
Hidroelectrica te reeșalonează
Directorul Hidroelectrica, Bogdan Badea, a anunțat că, pentru a se diminua numărul de solicitări de eșalonare a plăților, „nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor”.
Citește și: Hidroelecrtica va emite facturi săptămânal. Abonații au de plătit consumul pentru ultimele 10 luni