Înainte de începutul anului, au existat negocieri intense cu privire la contractul colectiv în retail. Iată ce primesc angajații.
S-au negociat în medie salarii cu 8,43% mai mari pentru cei aproximativ 430.000 de angajați din retail. Veniturile ucenicilor vor fi majorate la 880 de euro în primul an de formare, la 1.130 de euro în al doilea an de formare și la 1.430 de euro în anul trei de formare. Aceasta este o creștere de 10%.
Cu toate acestea, după cum a anunțat grupul de supermarketuri Spar într-un comunicat de presă, a fost dificil să fie ocupate toate posturile de ucenicie.
„Pentru a-i cuceri pe cei mai motivați tineri, angajatorii trebuie să vină cu ceva.
Și ceea ce vorbește în favoarea lui Spar ca angajator este, pe lângă beneficiile sociale remarcabile, atmosfera de lucru familială și numeroasele oportunități care se deschid. într-un grup comercial care are succes dincolo de granițele Austriei”, a declarat CEO-ul Spar, Hans K. Reisch.
Supermarketurile Spar au existat o vreme și în mai multe localități din România. Însă vânzările nu au fost conform așteptărilor și astfel că afacerile nu au mai continuat aici.
Potrivit datelor Spar International, în 2011 citate de
economica.net, magazinele din ţara noastră au înregistrat cele mai slabe vânzări din grup, mult sub performanţele unităţilor din alte state. Cele 7 magazine Spar din țara noastră au generat vânzări în valoare de 10 milioane de euro, mult sub performanţele unităţilor din alte state.
Spre exemplu, în Nigeria, unde Spar opera în 2011 doar 2 magazine, vânzările au totalizat 22,1 milioane de euro, iar în Mauritius unde olandezii operează 8 magazine vânzările s-au cifrat la 22 de milioane de euro.
Acum, România nu mai apare pe lista ţărior unde există unităţi Spar Acum, România nu mai apare pe lista ţărior unde există unităţi Spar, potrivit site-ului oficial al retailerului.
Spar este unul dintre cele mai puternice branduri de retail din Europa şi a fost lansat în Olanda în anul 1932 de către un comerciant local, Adriaan Van Well.
În 2011, compania care operează patru formate de magazine (Spar, Eurospar, Spar Express şi Interspar) a avut la nivel internaţional vânzări de 1,36 de miliarde de euro. Lanţul de retail operează 12.124 de magazine în 36 de ţări ale lumii.