Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat închiderea circulaţiei pe Valea Oltului, pentru lucrări la autostrada Sibiu-Piteşti, între 8 iulie şi 9 august, măsură ce va paraliza tranzitarea zonei de sud a României, DN7 fiind principala rută folosită de transportatori pentru a traversa țara de la vest la est și viceversa.
„Avem acest lot 2 de pe Sibiu Piteşti care implică defrişări. Acestea au fost aprobate, aceste lucruri trebuie făcute dacă vrem să facem această autostradă.
Dacă vrem să nu o facem, nu închidem DN7. Cert este ce, în acest moment, aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic. Asta ar pune în pericol siguranţa traficului, viaţa celor care circulă pe DN 7 şi asta şi asta nu şi-o poate asuma nimeni”, a declarat ministrul Transporturilor.
Citește și: Călătorie de 19 ore cu tren care a plecat din Arad cu destinația Constanța. Are 5 ore de întârziere
”Mă aştept la cunoscători care vor critica acest lucru, nu există altă variantă. Am încercat să găsim alte variante, vorbim de înălţimi foarte înalte, care ajung până la 70 de metri unde trebuie a fi tăiaţi aceşti arboi care riscă să ajungă pe carosabil şi să pună în pericol siguranţa circulaţiei. Repet, vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări”, a completat Grindeanu.
Valea Oltului, închisă total pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Existau soluții, dar trebuiau gândite
„Ministrul Grindeanu ne-a anunțat că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este "singura soluție". Fals.
Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa.
Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare.
Citește și: VIDEO „Bombă”, pentru românii care pleacă în vacanță! Podul Giurgiu-Ruse se închide TOTAL
Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.
Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată.
Deci... poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local?
Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.
Citește și: VIDEO Doar 19 din ultimii 32 km ai „Autostrăzii Ford” ar putea fi gata în 2024. Restul, în vara 2025
Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu.
Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR).
Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu.
Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi.
Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură pe Facebook.