Veste bună, pentru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. Când va fi gata

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 15.10.2024 - 14:59
Veste bună, petru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. Când va fi gata - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ
Veste bună, petru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. Când va fi gata - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ

Veste bună, pentru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. A fost emisă autorizaţia de construire pentru Lotul 1 al A0 Nord, ultimul pe care până în momentul de față nu s-a săpat niciun metru. „Ciotul” de 17,5 km face legătura între A1 și DN1.

SHARE

Capitala României, pe lângă faptul că e singura capitală europeană izolată rutier de Europa, ne fiind legată de nicio autostradă, este și singura metropolă de pe „Bătrânul continent” fără centură la nivel de autostradă. 

Deși startul licitațiilor pentru Autostrada București s-a dat în 2017, nu e nicio șansă să fie gata până în 2027. Pe un lot, nici n-au început lucrările. De-abia, a fost emisă autorizaţia de construire pentru Lotul 1 al A0 Nord. 

Citește și: VIDEO Care e stadiul autostrăzii chinezești de 400.000.000 lei de la marginea Bucureștiului

Veste bună, petru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. Când va fi gata

„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureşiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrăzi, pe care nu erau începute lucrările şi, totodată, lotul care întregeşte Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa - Nădlac)”, a anunțat luni, 14 octombrie 2024, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu. 

Oficialul a precizat că au fost autorizate lucrări de drum şi lucrări de artă, respectiv:

- pod pe autostradă peste râul Dâmboviţa (km 2+999);

- pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024);

- pasaj pe autostradă peste CF101 Bucureşti - Piteşti şi DN7 (km 8+724), în lungime de 733 metri;

- pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti - Ploieşti, CF Mogoşoaia - Buftea, în lungime de 650 metri.

De asemenea, s-au autorizat lucrări de scurgere a apelor, lucrări de consolidare, noduri rutiere la intersecţiile cu DN7 şi DN1A, intersecţii şi restabiliri drumuri existente, dar şi lucrări de siguranţa circulaţiei, relocări reţele utilităţi şi iluminat rutier.

Citește și: „Minune”. România ajunge la 1.111 km de autostradă în august 2024. 18 români „stau” pe un metru

Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului face legătura între A1 - București-Pitești și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, și are o lungime de 17,5 km. 

„Durata de execuţie a lucrărilor este de 22 luni, calculată de la data ordinului de începere a lucrărilor, iar săptămâna viitoare voi convoca la faţa locului toţi responsabilii, pentru a demara rapid lucrările”, a mai precizat Scrioșteanu. 

Deci, dacă termenele vor fi respectate, pe Lotul 1 Nord al A0 se va putea circula pe la începutul lui 2027. 

Autostrada A0 Centura București

A0 Sud

- Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019. O sectiune de 6,00km intre Popesti Leordeni si CF902/Jilava deschisa in Aprilie 2024, diferenta deschisa in Iulie 2024

- Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 10,00km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023, diferenta de 6,30km intre CF902/Jilava si DN5 deschisi in Aprilie 2024

- Lotul 3, DN6 - A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA.

A0 Nord

- Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5km, in executie, castigator: Impresa - Pizzarotti - Retter Project Management, pret: 815,08 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie. Contract semnat in septembrie 2023

- Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati), 19,0km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021. 9,5km intre DN1 si A3 deschisi in noiembrie 2023

- Lotul 3, DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica), 8,6km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023

- Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.

Evoluția lucrărilor pe Autostrada București - A0

Lot Stadiu Deschidere
Sud: I.A2 - CF902 (Jilava) Deschis Apr.2024, Iul.2024
Sud: II.CF902 (Jilava) - DN6 Deschis Dec.2023, Apr.2024
Sud: III.DN6 - A1 In executie 2024
Nord: I.DJ601 - DN1 (Corbeanca) In executie 2026
Nord: II.DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati) Deschis partial, restul in executie 2023,2024
Nord: III.DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica) In executie 2025
Nord: IV.DN3 (Cernica) - A2 In executie 2024

Sursa: 130km.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te