România sare pragul psihologic de 1.200 km autostradă în 2024, iar anul 2025 se anunță prolific în materie de drumuri de viteză. Promisiunile depășesc 300 km. Dar, pentru a ajunge la densitatea medie de drumuri din UE, România ar trebui să aibă 4.220 km de autostradă.
Lucrările la primul tunel de autostradă din România, care are două galerii, „Alina” și „Daniela”, și se află pe lotul 4 al Autostrăzii Pitești - Sibiu, avansează în ritm susținut. „Cârtițele” au săpat deja circa 2 km pe sub Dealul Momaia.
Lucrările pe cea mai așteptată autostradă din România mai au mult până la finalizare. Dar, fiecare nou ciot e motiv de sărbătoare, mai ales în prag de alegeri. Prin urmare, autoritățile se laudă că o nouă bucată de 18 km va fi gata până la sfârșitul lui 2024.
„A promite e nobil, a te ține de cuvânt e ceva burghez”. Deși politicienii susțin că până la sfârșitul anului, cu 9 luni înainte de termen, va fi gata un ciot pe lotul 5 al A1 Sibiu-Pitești, situația din teren arată că nu se va circula pe nici un km de autostradă nou în 2024.
Veste bună, pentru șoferi! S-a închis inelul lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului. A fost emisă autorizaţia de construire pentru Lotul 1 al A0 Nord, ultimul pe care până în momentul de față nu s-a săpat niciun metru. „Ciotul” de 17,5 km face legătura între A1 și DN1.