Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România

DE Florin Budescu | Actualizat: 14.05.2024 - 15:15
Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România - Foto: Facebook/Orban Viktor
Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România - Foto: Facebook/Orban Viktor
Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România - Foto: Facebook/Orban Viktor
Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România - Foto: Facebook/Orban Viktor

Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România. Asociația Benzinăriilor Independente din Ungaria avertizează cu privire la deteriorarea situației afacerilor de familie.

SHARE

Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România. Asociația Benzinăriilor Independente din Ungaria avertizează cu privire la deteriorarea situației afacerilor de familie din comerțul cu amănuntul de carburanți.

Potrivit Ministerului Economiei Naționale, mai bine ar fi ca federația să se concentreze pe eficiență, în loc să facă acuzații.

Viktor Orban pune biruri crunte pe benzinari. Ungurii fac plinul în România

Asociația Benzinăriilor Independente (FBSZ) consideră că întreprinderile familiale autohtone, prezente în comerțul cu amănuntul de combustibil, în Ungaria, sunt pe cale de dispariție, conform Economx.

Potrivit anunțului FBSZ, principalele motive pentru situația dificilă sunt:

- Poverile fiscale excesive pe consumul de combustibili – aproximativ 50% din prețul litrului este taxă.
Companiile mari au fost favorizate în detrimentul populației și al sectorului IMM.
- Începând cu acest an, sarcina fiscală proporțională asupra veniturilor din vânzări ale participanților mai mici la această piață a crescut de la 0,15%, la 3%.
- Povara fiscală proporțională asupra veniturilor din vânzări ale celor mai mari jucători de pe piață a scăzut de la 4,5, la 3%.

Citeşte şi: Viktor Orban continuă să dezvolte o centrală nucleară cu Putin, la 260 km de graniţa cu România

Ministerul condus de Márton Nagy a subliniat că majoritatea comercianților de carburanți au implementat reduceri semnificative de preț, în ultimele săptămâni, în conformitate cu intențiile Guvernului.

Cu toate acestea, Asociația Benzinăriilor Independente consideră profitul propriu mai important decât siguranța familiilor maghiare.

NGM a subliniat că, contrar susținărilor asociației, guvernul maghiar sprijină sectorul IMM-urilor din 2010 și se străduiește să-l consolideze și să-i sporească eficiența și competitivitatea.

Citeşte şi: 45.000.000 € a plătit guvernul lui Viktor Orban, ca să cumpere Euronews, punând condiții editoriale

Dar, dacă benzinarii independenţi dispar de pe piaţă, oferta de carburanţi va fi mai mică şi preţurile vor continua să crească. Deja Ungaria este în criză şi în acest sector.

În ultimii ani, s-a produs reversia unui fenomen: înainte, românii treceau frontiera şi făceau plinul în Ungaria, acum este taman pe dos.

Ungaria a plafonat prețul combustibilului în anul 2022, având atunci unul dintre cele mai scăzute niveluri de preţ din Uniunea Europeană.

Citeşte şi: De ce se ceartă Viktor Orban şi Karl Nehammer. Are legătură cu controlul politic al afacerilor

„După renunțarea la această măsură, prețurile au crescut constant, iar ultima mărire a accizelor ar putea declanșa un adevărat turism economic în zona de graniță cu România”, scrie Digi24.ro.

Potrivit sursei citate, în prezent, 1 litru din cel mai ieftin sortiment de benzină în Ungaria costă 562 de forinți, ceea ce în bani românești ar însemna 7,3 lei.

Foto: Facebook/Orban Viktor

„Spre exemplu, la o benzinărie din Oradea același sortiment de benzină costă 6,6 lei, ceea ce înseamnă un preț mai redus cu aproape 70 de bani. La un plin de 60 de litri, pentru un șofer maghiar ar însemna o economie de aproape 42 de lei”, explică sursa citată.

Suntem peste Ungaria

Şi în euro lucrurile arată la fel: la noi, toţi carburanţii sunt mai ieftini decât la ei. Conform cargopedia.net, în Ungaria, benzina este acum 1,638 euro, în timp ce în România este 1,475 euro.

Şi la motorină e aceeaşi situaţie: Ungaria 1,609 euro, România 1,472 euro.  La fel şi la GPL: 0,886 la 0,701 euro.

Diferenţa este făcută de politica guvernelor. La noi, în pofida presiunilor mari pentru o plafonare, s-a făcut o compensare de preţ pe o perioadă limitată de timp, care ulterior a fost ridicată.

Decizia a fost criticată de unii, dar iată rezultatele. vin maghiarii la noi să facă plinul, ceea ce înseamnă cerere mai mare şi, deci, preţ mai mic pentru aceeaşi ofertă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te