Șase vinuri românești au fost prezentate, în ajunul Zilei Naționale, la New York, în cadrul unei acțiuni de susținere a vinului autohton din cadrul Programului „Deschidem Vinul Românesc”, desfășurat de Carrefour, în parteneriat cu „The Iconic Estate” și Marinela Ardelean, critic internațional de vin, de data aceasta la nivel internațional, în cadrul unui eveniment inedit de degustare la New York, SUA.
Evenimentul, care celebrează vinul românesc nelipsit astăzi de pe mesele românilor, a avut loc pe 30 noiembrie la AVRA Madison Estiatorio, restaurant reputat în New York, și a reunit peste 40 de jurnaliști, experți internaționali, importatori și autorități care au degustat, în premieră, 6 vinuri românești, realizate din 5 soiuri autohtone, dintre care unele cultivate exclusiv în România.
Printre vinurile românești degustate la New York se numără vinul spumant Rhein Extra Magnifique Brut (disponibil doar la Carrefour), Hyperion Fetească Neagră și Hyperion Rosé ale producătorului The Iconic Estate, La Sapata - Băbească Neagră, Avincis Olt de Vie - Negru de Drăgășani (disponibil doar la Carrefour) și Domeniile Averești - Busuioacă de Bohotin (disponibil doar la Carrefour). Trei dintre vinurile degustate sunt disponibile exclusiv în magazinele Carrefour România pentru programul Deschidem Vinul Românesc de susținere a producătorilor locali.
„România este cu adevărat o comoară ascunsă atunci când vine vorba de vin, iar soiurile de mare valoare cultivate pe solurile românești sunt prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Sunt extrem de mândră să fiu parte din acest program inedit, care face cinste României, și entuziasmată să introduc experții internaționali în povestea spectaculoasă a vinului românesc, în ajunul Zilei Naționale”, declară Marinela Ardelean, ambasadorul programului Deschidem Vinul Românesc.
În plus, o serie de personalități locale și români din SUA s-au alăturat inițiativei de a celebra Ziua Națională deschizând unul dintre vinurile românești de soi. Printre acestea se numără Matei Dima, Alexandru Abagiu, Silviu Țolu, Lili Sandu, Alice Cavaleru, Sebastian Dobrincu, Gabriela Atanasov, Diana Enciu, Alina Tănasă și mulți alți români de-acasă și din State.
Acțiunea a avut și o componentă de promovare outdoor prin intermediul unor mesaje specifice pe panourile din Times Square. Aceste mesaje promovează vinul românesc în mod creativ, punând în valoare unicitatea vinurilor românești sau a soiurilor autohtone precum Negru de Drăgășani, cultivat exclusiv în România pe o suprafață cât 1/18 din Central Park.
„Vinurile românești merită aceeași recunoaștere ca alte vinuri reputate. Iar producătorii români merită o piață de desfacere generoasă, atât în țară, cât și în alte țări, pe măsura calității vinurilor produse. Cu aceste gânduri am dezvoltat Deschidem Vinul Românesc, program strategic de susținere a producătorilor români de vin și de apropiere a consumatorilor de vinul românesc. Astfel, acțiunea noastră nu este izolată, ci face parte dintr-un lung șir de demersuri prin care ne propunem să transformăm vinul românesc într-un brand de țară”, a adăugat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour România.