Ana Maria Rusu este unul dintre profesorii finaliști ai Global Teacher Prize . Sunt 50 de finaliști, iar cel considerat cel mai bun va primi 1.000.000$.
Cine e profesoara din România care poate câștiga 1.000.000$
Ana-Maria Rusu vede conexiuni și ecosisteme conexe pretutindeni, mai ales când vine vorba de a face față provocărilor, de a descoperi punți de supraviețuire, de continuitate și de învățare, chiar și în contexte de criză permanentă - fie că sunt de clasă, geopolitice sau personale.
Ea a venit cu soluții multiple pentru a se conecta cu ceilalți printr-o carte sau un ghid online, inventând jocuri, punând copiii săraci pe scenele naționale, fondând comunități.
Citește și: Ministerul Educației vrea mai mulți elevi într-o clasă. Efectivele se vor mări considerabil
Diagnosticată târziu cu ADHD, ea empatizează cu copii din toate mediile, lucrând cu peste 16.000 de elevi.
În prezent, se întâlnește săptămânal cu 1.000 de elevi de gimnaziu care sunt neurotipici, neurodivergenți, din familii divizate, sub pragul sărăciei, de etnie romă, cu probleme emoționale uriașe, toți combinați în clasele generale.
Citește și: Ce burse vor obține studenții în acest an universitar. Sprijin financiar pentru mai multe categorii
Simțindu-se obligată să creeze modalități mai simple de înțelegere a conceptelor prin muzică, adaptate la materialul didactic și la vârstele elevilor, Ana-Maria a dezvoltat metoda "predare prin fascinație", prin care compune cântece pentru fiecare unitate de învățare, folosește jocul, folosește YouTube.
A creat materiale speciale și folosește aplicații și platforme de compoziție, integrând perfect idei și conținuturi în viața de zi cu zi a copiilor.
Program împotriva bullying
Pentru a contribui la combaterea bullying-ului, a inițiat programul Calm Art, în cadrul căruia copiii cu probleme de disciplină s-au alăturat pentru cel puțin o lună pentru a dovedi că vor să se reabiliteze, iar 80% dintre ei au decis să rămână.
Citește și: Elevii vor primi din acest an un card. Cu ce schimbări va veni noul an școlar și ce materii apar
În timpul pandemiei, a dezvoltat platforma online MEMIS ca un spațiu în care profesorii și elevii au acces la lecții complete de educație muzicală pentru patru niveluri de vârstă: grădiniță, primar, gimnazial și liceal, acoperind astfel 90% din programa școlară de educație muzicală prin peste 180 de lecții complete.
MEMIS a avut 30.000 de vizitatori ai site-ului la nivel mondial și peste 27.700 de urmăritori pe Facebook, metodele ei fiind replicate în toată România și în Republica Moldova și adesea prezentate în ateliere de lucru ca o modalitate transdisciplinară de învățare prin muzică.
Tot în timpul pandemiei, Ana-Maria a creat seria online Perform with Household Items and Music Pill, care a îmbunătățit conduita și prezența, cu peste 10.000 de elevi fani fideli care așteptau episoadele de luni.
Întrucât România se învecinează cu Ucraina, iar muzica este singurul limbaj universal care poate ajunge cu ușurință la toți copiii, Ana-Maria a inițiat campania "Cantus Mundi pentru Ucraina" cu un ghid de activități muzicale care facilitează lucrul cu copiii ucraineni refugiați.
Ghidurile fiind descărcate de 30.000 de persoane, de care au beneficiat 9.000 de copii ucraineni care vin în România și folosite de 500 de profesori, voluntari și ONG-uri.