INTERVIU Claudia Chiru: Nu există o metodologie unitară de predare on-line. Ne gospodărim singuri

DE Petre Bădică | Actualizat: 11.08.2020 - 08:22

Claudia Chiru este profesoară la o școală din București și fondatoarea proiectului experimental “Școala Virtuală by CC - Pilot 1 Pregătitoare”. Într-un interviu pentru Newsweek România, ea susține că, deocamdată, nu s-au adus clarificări legate de adaptarea la pandemie.

SHARE

Într-un interviu pentru Newsweek România, Claudia Chiru susține că, în acest moment, nu s-au adus clarificări legate de modalitatea în care se va adapta procesul de predare la cele trei scenarii anunțate pentru începerea școlii.

Profesoara spune că nu există o metodologie unitară de predare on-line și nici resursele educaționale promise de autorități de mai mulți ani.

Newsweek România: A fost anunțat cadrul general pe baza căruia se vor deschide școlile. Cât de realist este ?

Claudia Chiru: Da, au fost anunțate trei variante gândite în funcție de numărul de îmbolnăviri cărora li s-a dat câte o culoare pentru “acuratețe”. Nu am primit, însă, niciun îndrumar și nicio sugestie cu privire la modul în care noi vom adapta predarea – învățarea - evaluarea la aceste variante.

Nu am primit niciun scenariu în adevăratul sens al cuvântului despre cum ne vom organiza începerea anului școlar dincolo de intrarea pe poarta școlii folosind o poartă sau alta. Adică, nu știm esențialul, “modus operandi” care ne asigură un învățământ de calitate.

Cum vedeți „descentralizarea” educației prin care comunitățile locale vor decide asupra modului în care se va face accesul copiilor și profesorilor la școală ?

În acest moment mi se pare că “descentralizarea” a fost aruncată în curtea “comunităților locale” care nu există. Acestea nu au un istoric de decizie împreună, nu au colaborat o perioadă pentru a ajunge la un nivel de cunoaștere, înțelegere și acceptare care să ne asigure nouă, profesorilor și părinților o școală de calitate.

Nu avem cultura colaborării în comunitatea locală. Avem doar ordine executate și probabil că tot asta vom vedea. Încă nu am fost chemată la scoală pentru discutii și consfătuiri cu privire la deschiderea noului an școlar. Probabil voi fi chemată sau nu.

Știu ca au început discutiile, iar ceea ce a ajuns la mine ca fiind o posibilă soluție are la bază predarea dublă, adică o tură de dimineața și o tură după prima tură. Așa ceva nu se poate pregăti pentru un învățământ de calitate. Dar, poate vor veni cu soluții fezabile și vom putea începe școala așa cum ne dorim, în siguranța și într-un mediu calitativ.

În cazul școlii la care predați, cum vă pregătiți pentru cele trei scenarii?

Încă nu ne pregătim, se pregătesc. Cred

Pentru scenariul cel mai pesimist cu mulți elevi care trebuie să urmeze școala la distanță. Există o metodologie unitară de predare online ?

Nu există o metodologie unitară de predare on-line, nu există nici cursuri pentru profesori și nimeni nu mai vorbește despre predarea în mediul virtual. Ceea ce există în acest moment este programul meu experimental pe care l-am desfășurat pe durata a 4 zile consecutive cu 44 de copii care urmează sa înceapă clasa pregătitoare din toamnă.

L-am denumit “Scoala Virtuală by CC - Pilot 1 Pregatitoare” și în acest moment lucrez împreună cu colaboratoarele mele la concluzii și îndrumar metodic. Îmi doresc să organizez o întâlnire, pe data de 13 august, în cadrul căreia să dezbatem concluziile. La dezbatere s-au înscris 336 de profesori interesați să afle concluziile programului pilot. Astfel, ne putem organizam pentru începerea școlii în sistem hibrid.

Biblioteca Virtuală nu este funcțională. La fel, Catalogul Electronic. Ce resurse educaționale „virtuale” și unitare au la dispoziție elevii și profesorii ?

Resursele promise nu există, însă noi, profesorii țării, unii care putem, am găsit mai multe variante. De exemplu, eu folosesc platforma zoom.us pentru comunicarea în timp real, adică pentru desfășurarea orelor virtuale.

Pe lângă zoom.us folosesc multe aplicații, accesez site-uri și îmi scanez materiale pentru a le putea folosi prin share screen în timpul orelor. Am început să ne gospodărim, însă nu avem o direcție și nici suport din partea ministerului sau a inspectorilor, metodiștilor etc. Suntem singuri cu conștiința noastră profesionala și cu valorile individuale. Eu simt nesiguranță și văd incertitudine în jur.

Cum se va decide funcționarea școlilor

Autoritățile au anunțat trei scenarii de funcționare a școlilor raportat la evoluția cazurilor de COVID.

Criteriul epidemiologic în funcție de care școlile se vor încadra în scenariile „verde”, „galben” sau „roșu” este numărul total de cazuri noi înregistrat în ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori din localitatea în care se află școala.

Dacă se adună în 14 zile un număr total de cazuri care să reprezinte o rată de sub 1 la mia de locuitori, atunci scenariul rămâne verde. Dacă totalul cazurilor e între 1 și 3 la mia de locuitori, scenariul se schimbă în galben. Scenariul roșu se activează la peste 3 cazuri în 14 zile la mia de locuitori.

Pentru fiecare școală în parte, Comandamentul Județean pentru Situații de Urgenţă va lua decizia dacă se merge pe scenariul „verde”, asta însemnând că toți elevii merg fizic la școală și se țin cursuri normale.

Scenariul „galben”, scenariul doi, de risc mediu, înseamnă că o parte din activități se ține în școală şi o parte se ţine în online.

Dacă se merge pe scenariul trei – „roșu”, nimeni nu merge la școală şi totul se desfășoară online;

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te