„Ministerul Educației provoacă haos, scandal și îngrijorare în rândul elevilor, profesorilor și al părinților. Propunerea de a introduce noi teste grilă la examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională din 2019 este făcută fără nicio dezbatere publică, fără o fundamentare științifică și fără un studiu de impact. În plus, nu este permis să schimbi modalitatea de examinare cu câteva luni înaintea evaluării. Orice examen trebuie să decurgă din modul de predare la clasă și tipul de evaluare cu care au fost obișnuiți elevii. Singura rațiune pentru care s-a făcut această propunere este creșterea promovabilitatii și a mediei finale într-un mod artificial”, a declarat Turcan.
Parlamentara subliniază că Ministerul Educației premeditează manipularea elevilor și părinților că au mai multe cunoștințe, că au mai multe șanse în viață cu o diplomă umflată în mod artificial.
Citește și Specialist: Grilă sau nu, subiectele la BAC sunt inutile pentru 90% dintre elevi
„Prin noile teste grilă se va produce o uriașă discriminare elevilor foarte buni, iar munca profesorilor performanți se va pierde în mulțimea de note mărite artificial. Solicit în mod oficial ca această propunere să nu se aplice pentru examenele din primăvara anului viitor. Premierul trebuie să desemneze un nou ministru al Educației care să se ocupe la modul real de creșterea calității educației românești!”, a conchis Raluca Turcan.
Subiectele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională, anunțate peste noapte de Ministerul Educației pentru a fi aplicate chiar de anul acesta, au fost introduse la propunerea fostului ministru al Educației, Valentin Popa. El a declarat că ideea i-a venit de la modul în care se dau examenele de rezidențiat și de intrare în Institutul Național de Magistratură.
Citește și Ministerul Educației vrea deja să renunțe la testele grilă pentru Bacalaureat