Teste PISA Elevii români, mult mai puțini creativi decât cei maghiari. O școală bună face diferența

DE Alex Darvari | Actualizat: 18.06.2024 - 13:56
Teste PISA Elevii români, mult mai puțini creativi decât cei maghiari. O școală bună face diferența - Foto: Pexels
Teste PISA Elevii români, mult mai puțini creativi decât cei maghiari. O școală bună face diferența - Foto: Pexels

Teste PISA Elevii români, mult mia puțini creativi decât cei maghiari. Asta reiese din rezultatele de la testele PISA la materia „gândire creativă”. Elevii care urmează școli de elită sunt avantajați.

SHARE

Rezultatele testelor PISA 2022 la „gândire creativă” arată România cu 26 de puncte, sub media de 33 de puncte a țărilor ai căror elevi au fost testați.

Citește și: Elevii din România, dezastru la Testele PISA. Mai slabi ca Ungaria și Serbia, la nivelul Mongoliei

Teste PISA Elevii români, mult mai puțini creativi decât cei maghiari. O școală bună face diferența

Elevii din SIngapore au o medie de 41 de puncte și sunt lideri, Korea - 38 de puncte, Canada - 38 de puncte.

Cei mai creativi europeni sunt elevii din Estonia cu 36 de puncte. Polonia are 34 de puncte, iar elevii din Ungaria - 31 de puncte.

Citește și: Teste PISA. Elevii din familii bogate, punctaj cu 25% mai mare decât cei din familii defavorizate

Români are 26 de puncte, la fel ca elevii din Jamaica, dar peste cei din Moldova - 24 sau Bulgaria - 21 puncte.

Astfel, în condițiile unui scor mediu OCDE de 33 de puncte și comparativ cu „vârfuri” de 38 (Canada, Coreea) și 41 de puncte (Singapore), România are un scor mediu de doar 26 de puncte.

România mai depășește Cipru (24 de puncte), Bulgaria (21 de puncte), Macedonia de Nord (19 puncte) și Albania (13 puncte).

Documentul e AICI

Ce scruie raportul despre România?

În medie, elevii cu un statut socio-economic mai ridicat au obținut rezultate mai bune la gândirea creativă, obținând scoruri cu aproximativ 9,5 puncte mai mult decât elevii dezavantajați.

În Brunei Darussalam, Bulgaria, Ungaria, Israel, România, Republica Slovacă și Peru, diferența de performanță între elevii avantajați și elevii dezavantajați a fost cu mult peste 12 puncte. Cu toate acestea, în general, această asociere este mai slabă pentru gândirea creativă decât este pentru matematică, citire și științe.

De asemenea, elevii din școlile favorizate au performanțe mai bune decât cei din școlile defavorizate, dar acest avantaj a fost, în mod similar, relativ mai slab pentru gândirea creativă în comparație cu domeniile curriculare PISA.

În Ungaria, Lituania, România, Republica Slovacă, Spania și Grecia, elevii înscriși în programe de învățământ general au obținut cu aproximativ 10 puncte mai mult puncte decât elevii înscriși în programe de studii vocaționale. 

Diferențe de performanță în funcție de performanța școlii

În toate țările și economiile, elevii din școlile favorizate din punct de vedere socio-economic au o performanță mare în ceea ce privește creativitate.

În mai mult de jumătate din toate țările participante  și economiile participante, puterea acestei relații este aproximativ egală sau mai mare decât standardul mediu al OCDE deviație medie a performanței. În România, Bulgaria, Ungaria, Republica Slovacă, Jamaica, Macedonia de Nord și Israel (în ordine descrescătoare), intensitatea acestei relații este de peste 1,5 ori mai mare decât abaterea standard medie a OCDE în performanță - sau echivalentul unui avantaj vast de performanță între 16 și 19 puncte de scor pentru elevii din  școlile favorizate.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te