Multe mașini care sunt considerate acum clasice au jucat un rol crucial în creionarea și modelarea industriei auto, influențând designul, ingineria și tendințele culturale. De la inovații revoluționare la stil atemporal, aceste autovehicule au lăsat o moștenire puternică. Iată zece mașini clasice care au definit istoria automobilului.
10 mașini care au creionat istoria automobilului. De la Model T, la Beetle, GTO, MINI și Mustang
Ford Model T (1908-1927)
Ford Model T a revoluționat industria auto, făcând mașinile accesibile maselor. Metoda de producție pe linie de asamblare a lui Henry Ford a redus drastic costurile, punând America pe roți și punând bazele producției moderne de automobile.
Ford Mustang (1964 - prezent)
Mustang a lansat revoluția pony car, combinând accesibilitatea cu performanțele sportive. Succesul său a inspirat concurenți precum Chevrolet Camaro și Dodge Challenger, modelând era muscle car-ului american. Astăzi, a rămas singurul muscle car american veritabil în producție.
Citește și: VIDEO Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car”, la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8!
Volkswagen Beetle (1938-2003)
Conceput inițial ca „mașina poporului” în Germania, Volkswagen Beetle a devenit un simbol internațional. Cu ingineria sa simplă, fiabilitatea și accesibilitatea sa, Beetle a câștigat o popularitate masivă în întreaga lume, devenind una dintre cele mai bine vândute mașini din toate timpurile.
Citește și: FOTO Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar
Jaguar E-Type (1961-1975)
Supranumit „cea mai frumoasă mașină făcută vreodată” de către Enzo Ferrari, Jaguar E-Type a îmbinat designul uluitor cu ingineria avansată. Forma sa aerodinamică, motorul puternic și construcția ușoară au transformat mașina sport într-un simbol de înaltă performanță al anilor 1960.
Chevrolet Corvette (1953-prezent)
Prima mașină sport americană, Chevrolet Corvette, a spart tiparele cu caroseria sa din fibră de sticlă, stilul elegant și motoarele puternice V8. De-a lungul deceniilor, Corvette a rămas un simbol al performanței și inovației americane.
Porsche 911 (1964-prezent)
Cu dispunerea motorului spate și stilul său distinct și etern, Porsche 911 a rămas una dintre cele mai râvnite și durabile mașini sport din istorie. Perfecționările continue în inginerie și design l-au transformat într-un punct de referință pentru performanță, manevrabilitate, fiabilitate și lux.
Citește și: VIDEO Un Porsche 911 de 510 CP, cu cutie manuală, umilește orice mașină electrică pe Nurburgring
Mercedes-Benz 300SL Gullwing (1954-1957)
Cu portierele sale caracteristice care se deschid în sus, precum aripile unui pescăruș, 300SL a fost cea mai rapidă mașină de serie a timpului său. Dispunând de tehnologia injecției de benzină și de un cadru ușor, acesta a stabilit standardul de performanță și lux în anii 1950.
Ferrari 250 GTO (1962-1964)
Considerat unul dintre cele mai mari Ferrari construite vreodată, 250 GTO a dominat circuitele de curse în anii 1960. Cu designul său izbitor și producția limitată (doar 36 de unități fabricate), rămâne una dintre cele mai valoroase mașini clasice de astăzi.
MINI (1959 - prezent)
La 66 de ani de la lansare, Mini este unul dintre puținele concepte auto care au reușit să supraviețuiască o perioadă atât de lungă, să creeze un adevărat cult în jurul său și să continue să atragă. Una dintre cheile acestui suces a fost faptul că, de la început, Mini a îndeplinit toate cerințele vremurilor sale și a privit mereu către viitor, oferind permanent noi opțiuni și versiuni.
Citește și: MIMI, prima mașină electrică de curse construită în România: No gas, same problem - supraîncălzirea
Volkswagen Golf (1974-prezent)
De mai bine de cinci decenii, Volkswagen-ul Golf este cea mai de success mașină europeană, fiind singurul model din istoria automobilului care a reușit să dea numele unei clase – „Clasa Golf”. Golf I a văzut lumina zilei în urmă cu 51 de ani, în 1974 și, până în prezent, cele opt generații și ceva s-au vândut în peste 35 de milioane de exemplare.