Au repornit în sfârșit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani. Valoarea contractului semnat încă din noiembrie 2023 este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar termenul este de 18 luni de la momentul emiterii ordinului de execuție.
În România se poate spune că avem o „autostradă blestemată”. La 20 de ani de la prima lopată, nu e gata. Și mai durează câțiva ani.
Cei 140 de kilometri fantomă de pe Autostrada Transilvania, care a fost promisă din 2003 că va lega Bucureștiul de Ungaria prin Vama Borș și ar fi trebuit să fie gata în 2012, izolează rutier centrul României. Și nici nu sunt vreo prioritate, după masterplanul lui Ponta din 2015.
În timp ce proiectele de infrastructură rutieră plătite din bugetul statului au prețuri plafonate, nu există limite pentru autostrăzile și drumurile expres finanțate din fonduri europene.
Transilvania a fost răsfățata proiectelor de infrastructură, dar lucrurile au luat-o razna.