Cum a ajuns Constanța punctul ZERO al rezistenței SUA și UE împotriva asaltului Chinei și al Rusiei. Portul Constanța ar urma să facă parte dintr-un „triunghi de dezvoltare și apărare” alături de Gdansk și Trieste.
Oraș hanseatic în trecut și astăzi, inimă a Poloniei liberale, acest port de la Marea Baltică este mai mult decât o destinație de vacanță. Gdansk vorbește despre tragediile Europei secolului XX și riscul de a nu învăța din acestea.
”Submarinul galben”, așa cum este supranumită echipa din Spania datorită culorii echipamentului, pornea cu a doua șansă în finala de la Gdansk. Spaniolii au învins cu 11-10 la loviturile de departajare.
Proiectul de modernizare și dezvoltare a căii ferate între Gdansk (Polonia) și Constanța (România), finanțat de SUA, în scopuri civile și militare, a fost propus de țara noastră ca urmare a summit-ului Inițiativei celor Trei Mări (Intermarium), desfășurat în 2018 la București.
Ambasadorul SUA la București, Adrian Zuckerman, a anunțat un proiect-gigant de infrastructură în România și Polonia, o autostradă și o linie ferată care să lege pe cale terestră porturile Constanța și Gdansk (Marea Baltică, Polonia). Zuckerman, însă, nu a dat alte detalii.