Cuvântul „pedelec“ nu există în limba română, dar va fi adoptat cât de curând, așa cum s-a întâmplat și cu „laptop“ sau „smartphone“, de pildă, pe fondul încercării redefinirii conceptului de mobilitate în numele unui viitor fără emisii poluante.
Mercedes-Benz Vans a prezentat conceptul EQV, sub forma unui studiu, în cadrul Salonului Auto de la Geneva din martie 2019. Iar acum, la început de septembrie, a debutat versiunea de serie, în cadrul Salonului de la Frankfurt, cu o autonomie 100% electrică de până la 405 km.
La scurt timp după ce a lansat în premieră mondială, la Salonul Auto de la Frankfurt, versiunea de top, Titanium, a CUV-ului (Coupe Utility Vehicle) de segment B Ford Puma, ce va fi produs exclusiv la Craiova, Ford a anunțat și prețurile modelelor electrificate.
Opel a fost primul producător de mașini accesibile care a integrat la bordul modelelor sale un asistent personal digital. Cum, în urma achiziției Opel de către Grupul PSA, însă, serviciul OnStar a rămas la General Motors, la IAA 2019, Opel a lansat un nou asistent – OpelConnect.
Mobilitatea electrică este subiectul cheie al standului Volkswagen de la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt (IAA) 2019. Iar vedeta absolută este ID.3, primul model complet electric bazat pe noua plarformă MEB a grupului.